• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

حاج سلیمانی نه فقط از شیعیان بلکه از اهل سنت و مسیحیان در جهان نیز دفاع کرد

حاج سلیمانی نه فقط از شیعیان بلکه از اهل سنت و مسیحیان در جهان نیز دفاع کرد

دبیرکل حزب‌الله لبنان: حاج سلیمانی نه فقط از شیعیان بلکه از اهل سنت و مسیحیان در جهان نیز دفاع کرد شهید سلیمانی قهرمان و سمبل فداکاری، وفاداری و دفاع از مظلومان، در جهان است.

 دبیر کل حزب‌الله لبنان به مناسبت سالگرد شهادت شهیدان مقاومت سخنرانی کرد.

«سید حسن نصرالله»، دبیرکل حزب‌الله لبنان به مناسبت نخستین سالگرد شهادت سرلشکر قاسم سلیمانی، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس جانشین رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق و یاران آن‌ها سخنرانی کرد.

وی در ابتدای سخنان خود گفت: نباید لطف و نیکی این فرماندهان را از یاد ببریم و باید به لطف آنها اذعان کنیم و نام و یاد آنها را نزد مردم و جهانیان یادآور شویم. ما شاهد نشانه های بسیار و عظیمی از وفاداری نسبت به خون فرماندهان شهید از زمان شهادت آنها تا حلول نخستین سالگردشان بودیم. ما شاهد جلوه ها و نشانه های وفاداری در ایران و عراق و سوریه و یمن و بحرین و ترکیه و بسیاری از کشورهای اسلامی دیگر و غیراسلامی بودیم همچنین تشییع پیکر شهیدان سلیمانی و مهندس از عظیم ترین مراسم تشییع در تاریخ بشریت بوده است.

دبیرکل حزب‌الله لبنان بیان داشت: محور ما و امت ما و ملت های ما و جنبشهای مقاومت و احزاب و کشورهای منطقه، وفاداری خود را به شهیدان سلیمانی و مهندس ابراز کردند.

سیدحسن نصرالله با بیان اینکه از سال 2000 تا امروز مقاومت حامی لبنان است و از آن محافظت و دفاع می کند، یادآور شد: مهمترین حامی مقاومت از سال 1982 تا امروز، ایران و سوریه هستند. ایران با سلاح و موشک حمایت می کند و ما و غزه خط مقدم جبهه در مقابله با دشمن اسراییلی از سال 1948 بوده ایم از همین رو تنها مقاومت است که به لطف سلاح و حمایت ایران و سوریه، قادر به حمایت از ثروت نفتی لبنان است و مقاومت در لبنان از مستقل ترین جنبش های مقاومت در تاریخ است

دبیرکل حزب‌الله لبنان با اشاره به این نکته که حمایت ایران از مقاومت لبنان بدون پیش شرط است و برای دفاع از خاک و حاکمیت لبنان است یادآور شد: نمی توانیم کسی که با پول و سلاح از ما حمایت کرد و شهید داد با کسی که علیه ما توطئه چینی کرد و از دشمن صهیونیستی حمایت کرد، برابر بدانیم.

وی با بیان اینکه برخی احتمال می دهند ایران برای پاسخ دادن به دوستان خود تکیه خواهد کرد گفت: ایران اگر بخواهد پاسخ دهد ، پاسخ خواهد داد، نظامی یا امنیتی. ایران ضعیف نیست بلکه قدرتمند است و ایران است که تصمیم می گیرد چگونه و چه زمانی پاسخ دهد. ایران قوی است و آنگاه که تصمیم بگیرد که چگونه پاسخ ترور شهید سلیمانی را بدهد، دست به عمل می زند، ایران از دوستان خود نمی خواهد که پاسخ ترور حاج قاسم سلیمانی را بدهند. زمانی که خود تصمیم میگیرد که به صورت نظامی یا امنیتی پاسخ دهد، آن را عملی می کند.

سیدحسن نصرالله بیان داشت: آمریکا گمان کرد که با ترور حاج قاسم، ایران و محور مقاومت تضیعف خواهد شد؛ اما ما می دانیم که چگونه تهدید را به فرصت تبدیل کنیم، دوستان ایران خود تصمیم میگیرند اگر بخواهند پاسخ جنایت ترور حاج سلیمانی را بدهند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان بیان داشت: حاج سلیمانی نه فقط از شیعیان بلکه از اهل سنت و مسیحیان در جهان نیز دفاع کرد شهید سلیمانی قهرمان و سمبل فداکاری، وفاداری و دفاع از مظلومان، در جهان است.

  پربازدید ترین