• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

مقتدی الصدر: دموکراسی آمریکا دروغ و فریب است

مقتدی الصدر: دموکراسی آمریکا دروغ و فریب است

رئیس جریان الصدر عراق با اشاره با حمله طرف‌داران ترامپ به کنگره آمریکا، گفت که این اقدام نشان داد که دموکراسی ادعایی این کشور چیزی جز دروغ نیست.

«مقتدی الصدر»، رهبر جریان الصدر عراق به تحولات دیروز و حمله طرفداران رئیس جمهور آمریکا به ساختمان کنگره واکنش نشان داد.

او چهارشنبه در حساب توییتری خود نوشت: «بارها به شما گفتیم که دموکراسی غرب نیرنگ و دروغ است که با رتوش و دست‌کاری آن را تزیین کرده‌اند و چنان به آن رونق داده‌اند که دل‌های خیلی از افراد به ویژه جوانان به سمت آن تمایل پیدا کرده‌اند. جوانانی که اصطلاحات آهنگین آن‌ها را فریب داده و دنیا را با سروصدای دورغین خود پر کرده که غرب دارای انسانیت بالایی بوده و صاحب آزادی بیشتری و دموکراسی ریشه‌داری است».

مقتدی الصدر در ادامه نوشت: «اما امروز برخی از واقعیت‌ها عیان شد، واقعیت‌هایی که از دید خیل کثیری از جوامع عربی و اسلامی ما پنهان بود و بسیاری از آن‌ها به دفاع از این دموکراسی تا سرحدمرگ برخواسته بودند».

رهبر جریان الصدر عراق گفت که دیروز واقعیت تحول علمی و تکنولوژی و بهداشتی آمریکا در برابر چشم‌ها آشکار شد و با حمله و آشوب به کنگره آمریکا غبار از دموکراسی این کشور رفت.

صدر حضور ترامپ در کاخ سفید و اقدامات او را به «کاهی» تشبیه کرد که پشت آمریکا و نقشه‌های استعماری آن‌ها را شکست.

رئیس جریان الصدر عراق در پایان گفت که اگر رئیس جمهور شکست‌خورده آمریکا به افکار و اندیشه‌های سلطه‌جویانه ادامه دهد، آغاز برای پایان دموکراسی دروغین آمریکاخواهد بود.

دیروز همزمان با آغاز جلسه کنگره آمریکا برای تعیین نهایی برنده انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، طرفداران ترامپ با تحریک‌های او اطراف ساختمان کنگره تجمع کرده و بعد از درگیری با نیروهای محافظ و پلیس وارد این ساختمان شدند و بر اثر درگیری‌ها چهار تن کشته شد. ناظران و سیاستمدارن آمریکایی، حوادث دیروز را بی‌آبرویی برای آمریکا دانستند.

  پربازدید ترین