• شنبه, 08 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

دیدار وزیر خارجه ایران با ملابرادر معاون سیاسی طالبان

 دیدار وزیر خارجه ایران با ملابرادر معاون سیاسی طالبان

ملابرادر معاون سیاسی طالبان با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران دیدار و در مورد مسایل مختلف از جمله روند صلح افغانستان گفتگو کرد.

محمدنعیم سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر گفته است که ملاعبدالغنی برادر معاون سیاسی این گروه، با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار کرده است.

او نوشته است که این دیدار که در فضایی خوب برگزار شده، طرفین پیرامون وضعیت افغانستان، مذاکرات بین الافغانی، عملی شدن کامل توافق نامه دوحه و ضرورت صلح و امنیت در افغانستان و منطقه نیز بحث صورت گرفت.

این در حالیست که نعیم سه شنبه هفته قبل، گفته بود که هیاتی از طالبان به رهبری ملاعبدالغنی برادر، رئیس دفتر سیاسی این گروه در قطر، به ایران سفر کرده است.

سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفته بود که سفر هیات سیاسی طالبان به تهران، به دعوت رسمی ایران صورت گرفته است.

بعد از سفر اعضای طالبان به قطر، وزارت امور خارجه افغانستان اعلام کرد که از این سفر آگاه بوده است.

وزارت امور خارجه افغانستان گفته بود که حکومت از سفر هیئت این گروه به تهران آگاهی دارد و ایران قبلا، حکومت افغانستان را در باره این سفر مطلع ساخته بود و نظریات کابل را نیز در یافت کرده است.

پس از شروع دور دوم گفتگوهای صلح میان دولت افغانستان و طالبان، منابع از بی‌میلی هیات گفتگوکننده طالبان در پیشبرد این مذاکرات و کندی این روند سخن گفتند.

  پربازدید ترین