• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

سازمان ملل: داعش احتمالا در آینده، مراکز شهرهای بزرگ افغانستان را هدف قرار می دهند

 سازمان ملل: داعش احتمالا در آینده، مراکز شهرهای بزرگ افغانستان را هدف قرار می دهند

سازمان ملل در گزارشی که به تازگی منتشر کرده، گفته است که حدود یک هزار تا 2200 جنگجوی گروه تروریستی داعش در افغانستان حضور دارند و احتمالا در آینده، مراکز شهرهای بزرگ را هدف قرار می دهند.

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد در گزارشی که به تازگی منتشر کرده، گفته که احتمالا تروریست های داعش در آینده مراکز بزرگ‌شهرها از جمله کابل را هدف قرار دهند.

در این گزارش آمده است که گروه داعش برای تسخیر و کنترل جغرافیای قابل توجهی در ولایت‌های ننگرهار و کنر با چالش‌هایی مواجه است، اما مسئولیت شماری از حملات مهم اخیر از جمله حمله بر یک زایشگاه در کابل، حمله بر زندان شهر جلال‌آباد و قتل ملاله میوند، یک خبرنگار زن در ننگرهار را بر عهده گرفته است.

براساس یافته‌های این گزارش، در حال حاضر بین 1000 تا 2200 جنگ‌جوی گروه داعش در ولایت‌های مختلف افغانستان حضور دارند و احتمال می‌رود که در آینده مراکز بزرگ‌شهرها از جمله کابل را هدف قرار دهند.

در این گزارش آمده است که شهاب‌المهاجر از ماه جون سال گذشته‌ی میلادی رهبری گروه داعش را بر عهده گرفته و عملیات این گروه را در افغانستان، بنگلادیش، هند، مالدیف، پاکستان، سریلانکا و کشورهای آسیای میانه رهبری می‌کند.

این در حالیست که دولت افغانستان اوایل سال جاری اعلام کرده بود که در جریان یک عملیات، اسلم فاروقی، رهبر گروه داعش در افغانستان و 19 تن دیگر از اعضای این گروه دستگیر شده است.

فاروقی که با نام مولوی عبدالله فعالیت می‌کرد، رهبری داعش در افغانستان را یک سال پیش برعهده گرفته بود. در روزهای اخیر گزارش شده که او قرار است به پاکستان استرداد شود.

  پربازدید ترین