• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

مهاجران در ایران واکسن کرونا دریافت خواهند کرد

مهاجران در ایران واکسن کرونا دریافت خواهند کرد

یانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و داروی ایران،  درباره واکسن کرونا اظهار کرد: فرآیند واکسیناسیون کرونا از روز 21 دلو/بهمن ماه از خرید واکسن خارجی کلید خورد و واکسیناسیون علیه کووید 19 با واکسن اسپوتنیک وی ساخت آغاز شد و در مسیر راه، واکسن‌های دیگری هم که تایید و مجوز مصرف اضطراری سازمان غذا و دارو را دریافت کنند و به صورت مستقیم خریداری یا از سبد کواکس دریافت شوند، به کمپین واکسیناسیون علیه کووید 19 خواهند پیوست تا موضوع تولید مشترک یا تولید داخل محقق شود که زمان تخمینی ما برای دسترسی به واکسن تولید مشترک یا داخلی اواسط یا اواخر بهار خواهد بود.

جهانپور درباره اینکه موضوعی مبنی بر رایزنی وزارت امورخارجه ایران برای واکسیناسیون اتباع خارجی مطرح شده است، درباره اینکه واکسیناسیون اتباع خارجی قانونی و غیر قانونی در ایران انجام خواهد شد؟ گفت: عمده مهاجران در ایران را اتباع افغانستانی تشکیل می‌دهند که اغلب این عزیزان به صورت غیر قانونی در این کشور زندگی می‌کنند.

سخنگوی سازمان غذا و داروی ایران ادامه داد: در دنیا عموما مهاجران غیر قانونی به محض شناسایی بازداشت و دیپورت می‌شوند، اما این مهاجران در ایران واکسن کرونا دریافت خواهند کرد چنانکه پیش از این از همه خدمات بهداشتی و درمانی کرونا نیز بهره‌مند شدند.

  پربازدید ترین