• جمعه, 07 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

ایران: هیچ گفت وگوی دوجانبه ای با آمریکا نداریم /اتهام نتانیاهو علیه ایران را قویاً رد می کنیم

ایران: هیچ گفت وگوی دوجانبه ای با آمریکا نداریم /اتهام نتانیاهو علیه ایران را قویاً رد می کنیم

 سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با بیان اینکه هیچ گفت‌وگوی دوجانبه‌ای با آمریکا نداریم، خطاب به شرکای اروپایی ایران در برجام تصریح کرد: زبان اتهام زنی و تهدید زبانی نیست که در مقابل ایران کارگر باشد.

«سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه) در نشست هفتگی با خبرنگاران ضمن تشریح آخرین تحولات در حوزه سیاست خارجی به سؤالات مطرح شده، پاسخ داد.

وی در این نشست به سفر روز شنبه «فؤاد حسین» وزیر خارجه عراق به تهران اشاره کرد و گفت: وزیر خارجه عراق ملاقات‌های خیلی خوبی با مقامات ایرانی داشت.

خطیب‌زاده به سفر اخیرش به دمشق نیز اشاره کرد.

سخنگوی وزارت خارجه ایران درباره ادعای نتانیاهو که ایران را پشت ماجرای انفجار کشتی باری رژیم صهیونیستی در دریای عمان خوانده، گفت: رژیم اشغالگر مبنای تمامی ناامنی‌ها و بی ثباتی‌هاست و این فرافکنی‌ها کاملا خط روشنی دارد.

خلیج فارس و دریای عمان حوزه امنیتی بلافصل ماست و اجازه نخواهیم داد با این اظهارات هراس‌افکنی کنند. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به یک بیماری ذهنی مبتلاست. این رژیم می‌داند در حوزه امنیتی ما پاسخ ما دقیق و محکم بوده است.

این اتهام‌زنی توسط رژیم اشغالگر قدس صورت می‌گیرد و نه تنها قویاً رد می‌کنیم بلکه تمامی اقداماتی که چند ماه اخیر این رژیم در حوزه امنیتی ایران است رصد می‌کنیم و پاسخ خود را در جای خودش اگر رخ دهد خواهیم داد.

گفت‌وگوی ایران و آمریکا
هیچ گفت‌وگوی دوجانبه‌ای با آمریکا نداریم و تا زمانی آمریکا مسیر غلط خود را اصلاح کند هیچ تغییری در سیاست‌های ایران رخ نخواهد داد. برجام توسط آمریکا و همان تیمی که برجام را مذاکره کرد در محاق از بین رفتن است.

ادعاهای نتانیاهو علیه ایران درباره تسلیحات هسته‌ای
این وسواسی ذهنی بیمارگونه‌ای که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نسبت به ایران دارد چیز جدیدی نیست و نشانگر آشفتگی در سرزمین‌های اشغالی است.

اموال بلوکه شده ایران در کوریای جنوبی
گفت‌وگوها در سطح دوجانبه و ... انجام شده و توافقاتی صورت گرفته و تحولاتی در جریان است و باید منتظر باشیم و ببینیم این تعهدات در عمل به کجا می‌انجامد.

سه مسیر پیش‌روی آمریکا درباره ایران
ایران نه تنها مسیر دیپلماسی را باز کرده بلکه مسیر آن را روشن کرده است. سه قدم ساده را برای آنها روشن کردیم. برداشتن موثر تحریم‌ها، اجرای تعهدات و بعد می‌توانند در کنار جلسه حضور داشته باشند. نمی‌توانند مسیر فشار حداکثری را دنبال و گردنکشی را ادامه و پشت میز بنشینند.

همکاری ایران و آژانس
ایران یک تنفسی را با حسن‌نیت برای طرف مقابل قائل شد امیدواریم طرف مقابل قدر این مسیر همکاری و دیپلماسی را بداند.

  پربازدید ترین