• پنج شنبه, 06 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

اعطای شناسنامه به فرزندان حاصل از مادران ایرانی در قم به صورت رسمی عملیاتی شد

اعطای شناسنامه به فرزندان حاصل از مادران ایرانی در قم به صورت رسمی عملیاتی شد

درجلسه شورای اطلاع رسانی که روز دوشنبه با حضور معاون سیاسی و امنیتی استانداری قم ترتیب یافت، اعطای شناسنامه به فرزندان حاصل از مادران ایرانی دراین استان به صورت رسمی عملیاتی شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم بیان کرد: اعطای شناسامه ایرانی به فرزندان حاصل از مادران ایرانی یکی از گام های مثبت کشور طی ماه های گذشته بوده است.

قابل ذکر اینکه در قم 7500 نفر برای اعطای شناسامه به فرزندان حاصل از مادر ایرانی ثبت نام کرده‌اند.

امروز 11 حوت/اسفند 99 جناب آقای شیرمحمدی مدیرکل اتباع قم گفت: 7 هزار و 500 نفر تاکنون برای اعطای تابعیت ایرانی به فرزندان حاصل از مادران ایرانی در استان قم ثبت نام کرده اند.
از این بین برای 2 هزار نفر پرونده تشکیل شده که به هزار و 500 پرونده رسیدگی شده و برای 70 نفر از این افراد پس از بررسی های انجام شده شناسامه ایرانی صادر شده است.

استان قم پنجمین استانی است که صدور شناسامه به فرزندان حاصل از مادران ایرانی را آغاز کرده است.

استان قم بالغ بر 1.300.000 تن جمعیت دارد.
بالغ بر 100.000 تن اتباع (افغان و عرب و...) در قم ساکن هستند
بالغ بر 100.000 تن در ارتباط با تحصیل علوم حوزوی(طلاب روحانیون) در قم ساکن هستند که تقریبا با خانواده بالغ بر 400.000 تن از جمعیت قم را تشکیل میدهند
- بالغ بر 500.000 تن جمعیت قم، با شاخصه های مهاجر، شمرده میشوند

- تقریبا 25 درصد جمعیت قم یا کمتر اصالتا قمی هستند. (بخشی از باجک قدیم، پشت بازار، بخشی از منطقه سعیدی و امام، چهارمردان، بخشی از آذر. بخشی از صفاییه، جوی شور و دورشهر)

 به دنبال تصویب «قانون تعیین تکلیف فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی غیرایرانی» در دوم مهرماه 1398 توسط مجلس، «آیین‌نامه اعطای تابعیت به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی» توسط هیات وزیران تصویب در تاریخ 13 جوزا/خرداد 1399 به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده‌ است.

  پربازدید ترین