• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

برخورد غیر انسانی نیروهای سرحدی یونان با پناهجویان افغان

برخورد غیر انسانی نیروهای سرحدی یونان با پناهجویان افغان

نوتیس میتاراکس، وزیر امور مهاجرت یونان مدعی شد که نیروهای سرحدی کشورش در عقب راندن غیر قانونی و اجباری پناهجویان شرکت نداشته‌اند، این در حالی است که بر بنیاد گزارش مدافع حقوق بشر برخی از سازمان ها نیروهای سرحدی یونان در سرحدات این کشور شماری از پناهجویان را به گونه اجباری به عقب می‌رانند.

پیشتر نیز ده‌ها پناهجو از افغانستان و پاکستان که از یونان به ترکیه به طور اجباری باز گردانده شده بودند گفتند توسط نظامیان یونانی مورد لت و کوب و اهانت قرار گرفته‌اند.
این موضوع بحث برانگیز، سبب اوج گیری انتقادات از نحوه عملکرد نیروهای سرحدی در اتحادیه اروپا گردید.

یک سازمان موسوم به ماره لیبروم در شهر برلین اعلام کرد که از ماه مارچ تا ماه دیسامبر سال گذشته 321 مورد پس فرستادن اجباری در سحد (Pushback) را مستند سازی کرده است.

به این ترتیب، بیش از 9700 مهاجر به گونه اجباری در سرحدات یونان به ترکیه فرستاده شده‌اند و حق پناهنده‌گی آنان سلب شده است.

یک سازمان یونانی دیگر موسوم به Legal Centre Lesvo هم اتهامات مشابه را در مورد گارد ساحلی یونن مطرح کرد.

یافته‌های این سازمان نشان می‌دهند که در بسیاری موارد، قایق حامل مهاجران تخریب شده و علیه سرنشینان آن از خشونت فیزیکی و روانی هدفمندانه استفاده می‌شود.

حکومت محافظه کار یونان پس از گرفتن قدرت در سال 2019، سیاست سختگیرانه‌تر مهاجرتی را روی دست گرفته است.

وزیر امور مهاجرت در ماه جینوری امسال کاهش 80 فیصدی رقم پناهجویان را در سال گذشته یک موفقیت در امر مبارزه با ورود پناهجویان و مهاجران عنوان کرد.

برخودهای ناشایست و غیرانسانی را بیشتر در ویدیو ببینید...

  پربازدید ترین