• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

دیدار پاپ فرانسیس با حضرت آیت الله سیستانی می تواند الهام بخش و الگوی تلاش های بعدی در جهت تقریب ادیان آسمانی باشد

دیدار پاپ فرانسیس با حضرت آیت الله سیستانی می تواند الهام بخش و الگوی تلاش های بعدی در جهت تقریب ادیان آسمانی باشد

مرکز مدیریت حوزه های علمیه ایران در بیانیه ای دیدار اخیر حضرت آیت الله سیستانی و پاپ فرانسیس به عنوان دو رهبر و عالم دینی اقدامی حکیمانه و قابل تمجید دانست.

متن بیانیه به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
رهبران ادیان همواره نقش بسزایی در گسترش معنویت، اخلاق، صلح و دوستی در جوامع انسانی دارند. آنها پیوسته با رفتارهای حکیمانه خود کلید برون رفت از تنش‌ها، اختلافات قومی و مذهبی و پیام‌آوران صلح، دوستی و وحدت هستند.

سفر اخیر عالیجناب پاپ فرانسیس به کشور دوست و برادر عراق را می‌توان در همین راستا ارزیابی کرد. همچنین دیدار اخیر حضرت آیت الله العظمی سیستانی و پاپ فرانسیس به عنوان دو رهبر و عالم دینی اقدامی حکیمانه و قابل تمجید است.

این دیدار که در نهایت خلوص و محبت انجام گرفت، می‌تواند الهام بخش و الگوی تلاش‌های بعدی در جهت تقریب و تفاهم ادیان آسمانی باشد. بهبود روابط مسلمانان و مسیحیان به عنوان پیروان دو دین بزرگ الهی، محکوم نمودن و به حاشیه بردن دیدگاه‌های باطلی همچون اسلام‌هراسی، شیعه‌هراسی و عقائد تکفیری تروریستی را می‌توان از مهمترین آثار این دیدار مهم قلمداد نمود.

حوزه علمیه ایران همواره خود را در حمایت از اهداف و ارزش‌های مشترک ادیان الهی متعهد دانسته و امیدوار است این دیدار پر برکت و ادامه این تعاملات، گسترش برادری انسانی و همزیستی مسالمت آمیز پیروان ادیان الهی و همه بشریت را به همراه داشته باشد.

مرکز مدیریت حوزه های علمیه

  پربازدید ترین