• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

خطاب به خیانتکاران عرب.. اگر دین ندارید آزاده باشید

خطاب به خیانتکاران عرب.. اگر دین ندارید آزاده باشید

رهبر انقلاب اسلامی در سخنرانی روز گذشته به مناسبت مبعث رسول اکرم(ص) به نکته مهمی اشاره کردند و آن قلب حقایق و واقعیت ها توسط غربی هاست. ایشان نمونه های بسیاری را برشمردند که مهمترین آن حمله تجاوزکارانه به یمن مظلوم است.

رهبر انقلاب اسلامی امام خامنه‌ای توضیح دادند که چگونه عربهایی که با آمریکا همدست هستند، از 6 سال پیش تاکنون ملت مظلوم یمن را در خانه ها و خیابان ها و بیمارستان ها و مدارس بمباران می کنند و آنها را از مواد غذایی و دارو و سوخت محروم کرده اند. تمام این اقدامات با چراغ سبز امریکاست. نظام ستمکار و بی رحم آل سعود ملت یمن را تحت محاصره قرار داده است در حالی که جوامع بین المللی در قبال آن سکوت اختیار کرده و غربی ها که مدعی حقوق بشر هستند، هیچ اعتراضی نکرده اند. اما آن گاه که ملت یمن ابزاری برای دفاع از خود در مقابل بمباران های دشمن می یابد، غرب و رسانه های آن فریاد می کشند و اعتراض می کنند و حتی سازمان ملل نیز یمنی ها را محکوم می کند. این اقدام سازمان ملل در واقع زشت تر و ناپسندتر از اقدام آمریکاست. چرا سازمان ملل بمباران یمن را از 6 سال پیش تاکنون محکوم نکرده بلکه هر گاه مردم یمن به دفاع از خود بپردازند، آنها را سرزنش کرده است؟

اگر عربستان ادعا می کند که مشکل او فقط با یک گروه خاصی از یمنی هاست پس چرا تمام خانه های یمنی ها را بمباران می کند و چرا جنگنده هایش مدارس را هدف می گیرند؟ چرا یمن را محاصره می کند و مردم این کشور را از دارو محروم کرده است؟ چرا عربستان و متحدانش با کمک غربی ها مردم یمن را از سوخت محروم می کنند؟ چرا جنگنده های سعودی مراسم های جشن و عروسی در یمن را هدف می گیرند؟ اگر عربستان از دولت هادی حمایت می کند، پس چرا اهالی مناطقی که شبه نظامیان هادی در آنجا حضور دارند، از سوء خدمات و فقر شدید گله و شکایت دارند؟ و چرا مردم این مناطق هر از گاهی علیه کشورهای عضو ائتلاف دست به تظاهرات می زنند؟

برخی از عربها ادعا می کنند که به یمنی ها کمک می کنند در حالی که کشور یمن را تخریب و منابع و ثروت این کشور را غارت می کنند و نسبت به آنها نفرت می ورزند. از سوی دیگر آمریکا ادعای انسانیت و حقوق بشر دارد در حالی که به سعودی ها در قتل مردم یمن کمک می کند؛ آمریکا از فردی در عربستان که یک روزنامه نگار را با اره قطعه قطعه کرد، حمایت کرد، در صورتی که تمام جهان شاهد این جنایت هولناک بود.

آمریکا از تلاش برای جلوگیری از گسترش سلاح هسته ای سخن می گوید، در حالی که خود بزرگترین ذخایر سلاح را در اختیار دارد و تنها کشوری است که از سلاح هسته ای استفاده کرد و در یک کشتار وحشیانه بیش از 220 هزار نفر را به قتل رساند.

امام حسین علیه السلام پیش از 1300 سال پیش به کسانی که به جنگش آمده بودند، گفت: "اگر دین ندارید و از قیامت نمی هراسید، در دنیای خود آزاده باشید؛ و اگر عرب هستید، به شرافت خود بازگردید". بنابراین باید به کسانی که ادعای عربیت می کنند، بگوییم که از خدا بترسید و جنگ تجاوزکارانه علیه ملت یمن را متوقف کنید.

  پربازدید ترین