• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

چشم امید به نشست ترکیه کار نابخردانه است

چشم امید به نشست ترکیه کار نابخردانه است

چشم امید به نشست ترکیه کار نابخردانه است. امربکا در پی آتش بس سه ماهه با طالبان است. در واقع جنگ جدید روسیه و امریکا در زمین افغانستان در راه است.

سخنان امرالله صالح ما را به یاد سخنان سران مافیای جپ به سرکردگی نجیب غدار می اندازد. بالای تلاش های مذبوحانه سران خاین و جنایتکار رژیم دست نشانده امریکا هیچ حساب باز نکنید. امریکا خواهان تسلیم قدرت به طالبان دهشت افگن است. امریکا تصمیم خود را گرفته است.

در گزارش "برنامه جنگ" افسران و کارشناسان امریکا همه سران جهاد و مقاومت و به ویژه مرحوم محمد قسیم فهیم را با واژگان زشت خطاب کرده اند. امریکایی ها سر مجاهدین و مقاومت گران هیچ حساب نمی کند. این جلسات و گردهمایی ها فقط برای زمینه ساز چور و پحته پراگنده ساختن بودجه رژیم موجود است.

یاد تان باشد که اگر نشیت استانبول دایر گردد، رژیم تبلیغ خواهد کرد که پول در خزانه ندارد و مجبور است به خواست امریکا تن در دهد. مگر حامد کرزی همین بازی ته کشیدن پول خزانه رژیمش را پیش از تحمیل نتایج جعلی نمایشامه انتخابات 2014 تبلیغ نمی کرد؟
گردهمایی شمالی یک شیادگری سران رژیم و دست اندرکاران آن بود. مگر یاد تان رفته که نجیب غدار در آخرین روز های پایان رژیمش چگونه چنین شادی بازی های را راه می انداخت؟

امرالله سلاخ یک ....استخباراتی خاین و جنایتکار و یک خادی معلوم الحال است که در پایان عمر رژیم رجیم موجود پای تصمیم باداران امریکایی خویش سر می دهد. برای امریکا زدن محمد اشرف غنی احمدزی و امرالله سلاخ آسان تر از زدن یک مگس است. اما چه جالب است که غلام بچه ارگ نشین کابل در جمع حاضرین در گردهمایی شمالی چقدر با طمطراق درفشانی می کرد. امرالله سلاخ گفت که پس از سه روز به سربازانی که در محاصره طالبان مانده بودند آب رسانده است! آبا این است رسم مدیریت کلان یک کشور؟!

کسانی که در داخل و خارج از افغانستان از طالبان یا از رژیم موجود پشتیبانی می کنند انسان های بی شعور یا خودفروخته هستند که با اذهان مردم افغانستان بازی می نمایند.
چشم امید به نشست ترکیه کار نابخردانه است. امربکا در پی آتش بس سه ماهه با طالبان است. اگر روسیه به اوکراین لشکرکشی کند و پای ایران به جنگ با اسراییل در سطح بحر ها و حتی لبنان کشانده شود، قصه نشست ترکیه مفت می شود.

امریکا بیش از سی و هشت هزار نیروی رزمی مربوط به شرکت های خصوصی و شش هزار نیروی رزمی مربوط به شرکت های خصوصی آسترالیایی در افغانستان دارد که کار آنان تامین امنیت معادن و فراهم سازی رزمایش برای دهشت افگنان آسیایی مرکزی و حتی تربیه جدایی طلبان اویغور است. اگر روسیه اوکراین را اشغال کند در آن صورت پای اوکراینی های مخالف روسیه هم در افغانستان کشانده می شود.
جنگ ایران و اسراییل علت دیگر حضور امریکایی ها در افغانستان است. تمدید حضور نیروهای ارتش اشغالگر امریکا در افغانستان محض برای آن است که اگر ایران در سطح بحر ها و خشکه موی دماغ اسراییل گردد، در آن صورت امریکا از طریق افغانستان دم از روزگار ابران بدرآورد.

آری!
دل به نشست ترکیه نبندید. اما متوجه باشید که حضور یگان های تکاوران روسی در تاجیکستان قابل تشویش است. روسیه پس از اشغال مناطق مورد نظرش در اوکراین می تواند برای خنثی کردن تحرکات امریکا و ناتو شمال افغانستان را به کمک مارشال دوستم اشغال کند تا کمربند دفاعی علیه مخالفان خود را در سطح منطقه ایجاد نماید. اینجا است که افغانستان به دو بخش تقسیم می گردد.

جنگ جدید روسیه و امریکا در زمین افغانستان در راه است. ابن جنگ برای سال ها بیش از پیش از ملت "به من چی" افغانستان قربانی خواهد گرفت. تحرکات چین علیه منافع فرامرزی هند، روسیه، امریکا و دول عضو ناتو را در سطح افغانستان نادیده نگیرید.
در میدان شطرنج جغرافیایی سیاسی منطقه در آینده جای برای جهاد و مقاومت باقی نمی ماند، چون در آن بازی بزرگ مهره های جدیدی به کار گرفته می شوند. هم اکنون روس ها تلاش دارند بین سران اوزبیک و جاسوسان گروه شرشره کی جی بی در سرتاسر افغانستان وحدت نظر و عمل ایجاد کند. جنوب افغانستان را خلقی های طالب شده و شمال را پرچمی های مجاهدنما در اختیار خواهند داشت.
بقایایی جهاد و مقاومت هم باید تحت رهبری عبدالله عبدالله هند بروند و با همدستی هندی ها گل بچینند.

هم اکنون هزاران تن از نسل دوم و سوم چپی های دست پرورده گروه شرشره به سرکردگی اعضای کلبدی کمربند سرخ واد در شمال و غرب کشور مسلحانه منتظر دستور مسکو نشسته اند.
روسیه در تاجیکستان، ازبکستان و ترکمنستان پنج هزار "شهروند" اوزبیک تبار، پشتون تبار، هزاره تبار و تاجیک تبار افغانستان را برای انجام دادن فعالیت های استخباراتی و دهشت افگنانه تربیه کرده تا در آینده رهبری جنگ های نیابتی آن کشور را در سطح افغانستان بر عهده گیرند.

سید حسیب مصلح

  پربازدید ترین