• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

رژیم صهیونیستی؛ خانه ای سست تر از عنکبوت

رژیم صهیونیستی؛ خانه ای سست تر از عنکبوت

دیر زمانی است که رژیم غاصب صهیونیستی با بزرگ نمایی در مورد قدرت نظامی و سامانه دفاعی گنبد آهنین خود به افسانه سرایی پرداخته است. اما اسطوره شکست ناپذیری این رژیم و هیمنه قدرت پوشالی آن در جنگ 33 روزه با حزب الله و 22 روزه غزه به صورت مفتضحانه ای فرو ریخت و غیر قابل خدشه و نفوذ بودن سامانه گنبد آهنین نیزکه سران تل‌آویو آن را کارآمدترین پوشش ضد موشک در جهان می نامیدند، با حملات هرازگاه موشکی حزب الله و غزه و ناتوانی این سامانه در رهگیری همه آنها، زیر سؤال رفت و حمله موشکی اخیر به نزدیکی تأسیسات هسته ای دیمونا نیز باقیمانده آبروی این سامانه دفاعی را از بین برد و ناکارآمدی گنبد آهنین را را برای بار دیگر اثبات کرد و نشان داد که همانگونه که سید حسن نصر الله به درستی اشاره کرد: اسرائیل سستر از خانه عنکبوت است. صرف نظر از مشکلات و شرایط نابسامان داخلی، چالش‌های هویتی و شکاف های اجتماعی که از درون این رژیم را در مسیر فروپاشی قرار داده است. در عرصه بیرونی نیز امروز مقاومت دست برتر را در مقابل این رژیم داراست. سید مقاومت گوشه هایی از سست بودن اسرائیل را این گونه ترسیم نمود« ما می توانیم با موشک های خود مراکز حساس رژیم صهیونیستی و نیروگاه های هسته ای آن را که در ساحل مرزی واقع شده اند، تا عمق 20 کیلومتری هدف قرار دهیم. آیا اسرائیل تاب و توان تحمل چنین ضربه ای را دارد؟

امروز می بینیم که خودِ صهیونیستها اذعان دارند که اگر مخازن آمونیاک آنها در حیفا هدف قرار گیرد، خسارت های وارده به این رژیم به شدت بالا خواهد بود...مقاومت قادر است با هدف قرار دادن مناطقی که در تیررس موشک هایش قرار دارد، اسرائیل را به عصر حجر باز گرداند. بدون هیچ شک و تردیدی جنگ آینده به مراتب بزرگتر از جنگ سال 2006 خواهد بود و اسرائیل را در معرض نابودی قرار خواهد داد.»

روزنامه عبری زبان معاریو، «حایم مسغاف» در مطلبی با اشاره به شکست های متعدد ارتش رژیم صهیونیستی در برابر حزب الله لبنان و جنبش حماس و حزب الله لبنان نوشت: «نصرالله ما را به خانه عنکبوت تشبیه می‌کرد و حق هم داشت.»

اگر روزگاری این رژیم جعلی سرمست از جنگ شش روزه و شکست دولتهای عربی، تحقق رؤیای از نیل تا فرات را در سر می پروراند، امروز در حصار مرزهای خود محصور شده و دغدغه حفظ موجودیت خود را دارد و همه این ها به برکت مقاومت و کانون اصلی آن انقلاب اسلامی به دست آمده است.

در چند سال اخیر شاهد تغییر در معادلات و قواعد درگیری بین محور مقاومت و رژیم صهیونیستی هستیم حادثه اخیر و فرود آمدن موشک در نزدیکی راکتور دیمونا یکی از این نمونه هاست که این پیام آشکار را در بر داشت که برجسته ترین اهداف راهبردی این رژیم در تیررس موشک های مقاومت هستند.

حمد نادر العمری تحلیلگر سیاسی سوری در این رابطه اظهار داشت : قواعد درگیری در چارچوب خواست و نگاه محور مقاومت تغییر پیدا کرده است امری که می‌تواند در صورت تصمیم مقاومت به انجام جنگ، معادلات جدیدی را در منطقه ایجاد کند، صرف شلیک موشک از سوریه به سوی سرزمین های اشغالی و رسیدن آن به منطقه نقب صرف نظر از نوع موشک چه هوا به هوا باشد و چه زمین به هوا یا زمین به زمین بیانگر ضعف توان سامانه پدافندی اسرائیل موسوم به گنبد آهنین است، این امر بیانگر فرسایش قدرت بازدارندگی رژیم صهیونیستی در حالی  که روز به روز بر توانمندی محور مقاومت افزوده می‌ شود، این امر بازتاب ها و تاثیرات منفی خود را در تمام سطوح بر رژیم صهیونیستی وارد خواهد کرد.

روزنامه لبنانی «الأخبار» نیز نوشت: « بدون شک، پس از اتفاقات مذکور(انفجار در کارخانه ساخت موشک «تومر» در نزدیکی تل آویو و نیز اصابت موشک به مکانی در نزدیکی تأسیسات اتمی «دیمونا» در صحرای النقب) قواعد درگیری در منطقه دیگر به آنچه که پیش از این اتفاقات حاکم بود، شباهت نخواهد داشت... مقاومت با اقدام خود، این پیام مهم را به سران تل آویو مخابره کرد که دوران خویشتنداری در برابر شرارت‌های صهیونیست‌ها به اتمام رسیده است و هرگونه حماقت احتمالی آتی رژیم صهیونیستی علیه اهداف مقاومت با پاسخ سخت و قاطعانه آن مواجه خواهد شد. پیش از هدف قرار دادن تأسیسات استراتژیک دیمونا، مقامات صهیونیست گمان می‌کردند که تنها خودشان قادر به تحمیل معادله وحشت به طرف مقابل هستند. اما از این پس، همه چیز دستخوش تغییر شده است. این بار این مقاومت بود که توانست معادله وحشت را به صهیونیست‌ها تحمیل کند.

بر این اساس، اقداماتی همچون معامله قرن، انتقال پایتخت به قدس و عادی سازی روابط با برخی کشورهای عربی و آشکار سازی آن از سوی این رژیم نه برآمده از قدرت، بلکه از سر انفعال و از باب « الغریق یتشبث بکلّ حشیش»  صورت می گیرد و در این میان بی آبرویی برای کشورهایی باقی خواهد ماند که با خیانت به آرمان قدس و زیر پا گذاشتن عزت و شرافت، خود را به طناب اسرائیل گره بزنند، چه اینکه بر اساس وعده الهی باطل رفتنی است و همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند: « نباید شک کرد که شجره‌ خبیثه‌ اسرائیل که «اجتثت من فوق الارض ما لها من قرار»،  هیچ پایه و پایگاه و استمرارى نخواهد داشت و بى‌شک نابود خواهد شد ».

  پربازدید ترین