• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

چرا روز قدس؛ اهمیت روز قدس در آیینه کلام امام خامنه ای

چرا روز قدس؛ اهمیت روز قدس در آیینه کلام امام خامنه ای

روز قدس، نماد مبارزه با استکبار، نشانه بیداری مسلمانان، حساسیت و غیرت آنان نسبت به دفاع از حقوق مسلمانان و مقدسات اسلامی و نمایش اتحاد و انسجام اسلامی و در یک جمله همانگونه که حضرت امام خمینی (رحمه الله) فرمودند روز حیات اسلام است. ضرورت گرامیداشت روز قدس برآمده از ضرورت مقابله با ظلم و سلطه و دفاع از حقوق و ارزش های اسلامی است.

اهمیت و جایگاه روز قدس به زیبایی در بیانات امام خامنه‌ای ترسیم شده است که نگاهی فهرست وارد به آن خواهیم داشت.

اهمیت روز قدس در آیینه کلام امام خامنه‌ای

روز قدس؛ نماد مبارزه با استبکار و رژیم صهیونیستی
«روز قدس بسیار مهم است. صرفاً این نیست که ما از یک ملّت مظلومی که از میهن خود و از خانه‌ِ خود رانده شده داریم دفاع می کنیم؛ ما در واقع داریم با این کارمان با یک نظام سیاسی ظالمانه و استکباری مبارزه می کنیم. امروز دفاع از فلسطین، دفاع از حقیقت است؛ حقیقتی بسیار گسترده‌تر از مسأله‌ فلسطین. امروز مبارزه‌ با رژیم صهیونیستی مبارزه با استکبار است، مبارزه با نظام سلطه است. همچنان‌که می‌بینید شما که علیه رژیم صهیونیستی حرف می زنید، آن مسئول و سیاستمدار آمریکایی، احساس دشمنی و خصومت با شما می کند؛ احساس می کند که به او ضربه زده‌اید؛ واقع قضیّه هم همین است. بنابراین روز قدس را باید بزرگ دانست.»

روز قدس؛ صف بندی حق و باطل
روز قدس نشانه صف بندی حق در برابر باطل و حمایت از مظلومان و ایستادگی در برابر ظلم است.
«روز قدس نشان‌ دهنده‌ صف ‌بندی حق و باطل، صف ‌بندی عدل در مقابل ظلم است... روز قدس فقط روز فلسطین نیست؛ روز امت اسلامی است. روز فریاد رسای مسلمانان علیه سرطان کشنده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ صهیونیزم است که به وسیله‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دست متجاوز اشغالگران، مداخله کنندگان، قدرتهای استکباری به جان امت اسلامی افتاده است. روز قدس چیز کوچکی نیست. روز قدس یک روز جهانی است. یک پیام جهانی هم دارد. نشان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهنده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی این است که امت اسلامی زیر بار ظلم نمی رود، ولو این ظلم از پشتیبانی بزرگترین و قدرتمندترین دولتهای عالم برخوردار باشد.»

روز قدس؛ تیری به قلب توطئه فراموشی
«سال های متمادی است که سعی می شود مسأله قدس فراموش شود. روز قدس، درست تیری است به قلب این توطئه؛ حرکتی است برای خنثی کردن این توطئه خباثت‌آمیزی که استکبار و صهیونیسم و طرفداران و همکارانشان دست به یکی کرده‌اند تا به‌کلّی مسأله فلسطین را به دست فراموشی بسپارند.»

روز قدس؛ نماد اتحاد و انسجام اسلامی
«روز قدس یکی از آن جلوه‌ های حقیقی اتحاد و انسجام دنیای اسلام است.» .
روز قدس؛ روز بین المللی اسلامی
«روز قدس یک روز بین المللی اسلامی و روز بزرگ و مهمی است که ملت ایران و دیگر ملت های مسلمان، حرف حقی را که استکبار حداقل شصت سال برای خاموش کردن آن سرمایه گذاری کرده بود، فریاد می کنند.»  
روز قدس؛ روز فریاد مسلمانان علیه ظلم
«روز قدس؛ روز فریاد امت اسلامی علیه ظلم و عدوان پنجاه ساله دشمنان امت اسلامی است. روز قدس را باید همه امت اسلام و همه ملت های اسلامی گرامی بدارند.»

روز قدس؛ روز دمیدن خون در رگ‌های امت اسلامی
«روز قدس، این حرکتی که امام بزرگوار ما آن را آغاز کردند و بحمداللّه روزبه‌روز بهتر و سال‌به‌سال گرمتر این حرکت ادامه دارد، یک حرکت بسیار عمیق و پرمعنائی است؛ این فقط یک راهپیمائی نیست؛ خونی است که در این روز در رگهای امت اسلامی میدود؛ علیرغم کسانی که می خواهند مسئله‌ فلسطین و ملت فلسطین به دست فراموشی سپرده شود، این مسئله را روزبه‌روز زنده‌تر می کند؛ و همین جور خواهد بود. وظائف سنگینی بر دوش مسئولان کشورهای اسلامی است، که امیدواریم خداوند همه را هدایت کند به آنچه که وظیفه‌ آنهاست، و کمک کند که بتوانند این وظائف را انجام بدهند.»

روز قدس؛ مظهر اراده عمومی و دفاع مقتدرانه از مردم فلسطین
«روز جهانی قدس مظهر اراده عمومی ملت های مسلمان برای مقابله با آمریکا و اسراییل است و ملت بزرگ، مومن و متحد ایران در روز قدس امسال پیشتازی و عظمت اراده ملی خود را در این عرصه نیز ثابت کرد و با دفاع مقتدرانه و آگاهانه از ملت مظلوم فلسطین تنفّر عمیق خود را از صهیونیست ها... نشان داد و ایران و جمهوری اسلامی را در جهان سرافراز کرد.»

روز قدس؛ نشان پایبندی به اصول انسانی
« مسئله‌ فلسطین فقط مسئله‌ جغرافیا نیست مسئله‌ بشریت است مسئله‌ انسانیت است امروز مسئله‌ فلسطین شاخص میان پایبندی به اصول انسانی و ضدیت با اصول انسانی است مسئله این قدر اهمیت دارد...مسئله‌ فلسطین یک مسئله‌ اسلامی است همه‌ ملتها در مقابل فلسطین مسئولند همه‌ دولتها در مقابل فلسطین مسئول هستند چه دولتهای مسلمان چه دولتهای غیر مسلمان هر دولتی که ادعای طرفداری از انسانیت را دارد مسئول است منتها وظیفه‌ مسلمانها وظیفه‌ سنگین‌تری است دولتهای اسلامی موظفند و باید به این وظیفه عمل بکنند ..ما در جمهوری اسلامی مسئله‌ فلسطین برایمان یک مسئله‌ تاکتیکی نیست یک استراتژی سیاسی هم نیست مسئله‌ عقیده است مسئله‌ دل است مسئله‌ ایمان است.» 

  پربازدید ترین