• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

آمادگی اشرف غنی احمدزی برای استعفا و ایجاد حکومت موقت آغاز یک راه حل است!

 بالاخره اشرف غنی احمدزی ضمن نوشتن یک مقاله در روزنامه آمریکایی فارین افیرز از آمادگی خود برای استعفا و ایجاد حکومت موقت خبر داده است.

این درک اشرف غنی احمدزی که امکان حکومت بعد از بیرون رفتن قوای نظامی آمریکا و ناتو وجود ندارد یک گام مثبت است به شرط اینکه مدیریت درست شود و از فروپاشی بدنه نظام که متعلق به مردم افغانستان است جلوگیری صورت گیرد.

قضیه افغانستان بگونه‌ای است همانگونه که اشرف غنی احمدزی با یکه تازی، قومی سازی، دزدسالاری و مافیا بازی نتوانست تغییرات در افغانستان ایجاد کند طالبان هم منفورتر از اداره سه نفره اشرف غنی احمدزی است و با شلاق و قمچین نمی توانند بالای اکثریت مطلق مردم افغانستان حکومت کنند.

یگانه راه حل این است که اداره موقت از کادر های بیطرف میان طرف ها که دست شان به خون مردم و جیب شان به مال مردم آلوده نباشد و تمام اقوام افغانستان به صورت عادلانه نمایندگان خود را در آن ببینند ایجاد گردد.

وظیفه حکومت موقت تغییر نظام فرسوده و ناکارآمد باشد که هم برای کسانی که طالبانی زندگی می کنند جغرافیا وجود داشته باشد و هم برای کسانی که غیر طالبانی زندگی می کنند مجال آزادانه نفس کشیدن باشد و بالاخره زمینه انتخابات درست زیر نظر سازمان ملل متحد مهیا شود تا اراده راستین مردم افغانستان در ایجاد یک حکومت که قابل قبول برای همه شهروندان افغانستان باشد به میان آید.

حسن علی عدالت

  پربازدید ترین