• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

آمریکا: پیش از خروج از افغانستان بخش زیادی از تجهیزات نظامی تخریب می شود

آمریکا: پیش از خروج از افغانستان بخش زیادی از تجهیزات نظامی تخریب می شود

فرماندهی مرکزی ایالات متحده می‌گوید که بخش زیادی از تجهیزات مختلف نظامی این کشور به منظور تخریب به ادارهٔ لوژستیک دفاعی تحویل داده است.

فرماندهی مرکزی ایالات متحده می‌گوید که روند خروج نیروها و تجهیزات نظامی آمریکا از افغانستان، تا روز چهارم می (14 ثور) در حدود دو تا شش درصد تکمیل شده است.

این فرماندهی نظامی که ماموریت نیروهای آمریکایی را در شرق میانه و افغانستان سوق و اداره می‌کند، گفته است که بیش از 1300 قطعه تجهیزات مختلف به منظور تخریب به ادارهٔ لوژستیک دفاعی تحویل داده است.

با آنهم، نیروهای آمریکایی در مورد این "تجهیزات" معلومات بیشتر ارایه نکرده اند.

سنتکام همچنان افزوده است که تا اکنوبه اندازه‌ بار 60 فروند هواپیمای نوع C-17 تجهیزات و وسایل نظامی از افغانستان بیرون کشیده شده است.

این مرکز همچنان از تسلیم دهی کنترول پایگاه نظامی "نیوانتونیک" در ولایت هلمند به اردوی ملی افغانستان نیز خبر داده است.

فرماندهی مرکزی نیروهای ایالات متحده گفته است که گزارش‌های تخمینی روند خروج، تسلیم‌دهی تجهیزات و پایگاه‌ها به نیروهای افغانستان و تخریب برخی از تجهیزات را با رسانه‌ها شریک می‌سازد.

روند خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان بر اساس فرمان جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده به تاریخ اول ماه می آغاز شد و قرار است تا 11 سپتمبر سال جاری تکمیل شود.

نیروهای ایتلاف بین المللی نیز تا این مدت افغانستان را ترک خواهند کرد.

خبر تخریب برخی از تجهیزات در حالی نشر می‌شود که پیش از این جنرال یاسین ضیا، سرپرست وزارت دفاع گزارش‌ها در این مورد را رد کرده بود.

حمد الله محب، مشاور شورای امنیت ملی کشور نیز گفته بود که نیروهای بین المللی تجهیزات به ارزش یک میلیارد دالر را به نیروهای امنیتی و دفاعی افغان تسلیم می‌کنند.

  پربازدید ترین