• جمعه, 07 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

طالبان یک ولسوالی کلیدی نزدیک کابل را تصرف کرد

طالبان یک ولسوالی کلیدی نزدیک کابل را تصرف کرد

مقامات ولایت «وردک» اعلام کردند که در پی افزایش حملات گسترده طالبان، ولسوالی کلیدی «نرخ» در نزدیکی ولایت کابل سقوط کرده است.

مقامات امنیتی اعلام کردند که طالبان ولسوالی کلیدی «نرخ» در نزدیکی پایتخت را تصرف کرده است و نیروهای دولتی نیز عقب نشینی کرده‌اند.

سقوط این ولسوالی درحالی رخ داده است که خشونت‌ها در آستانه آتش‌بس 3 روزه اعلام شده توسط طالبان به مناسب فرارسیدن عید فطر افزایش داشته است.

«طارق آرین» سخنگوی وزارت ولسوالی درباره سقوط ولسوالی نرخ ولایت وردک می‌گوید که نیروهای امنیتی از این ولسوالی «عقب‌نشینی تاکتیکی» کرده‌اند.

با این حال «عبدالرحمن طارق» والی «وردک» اظهارداشت که طالبان از 3 روز پیش قصد حمله به ولسوالی نرخ را داشتند و یک «توطئه داخلی» و ارتباط افرادی از داخل این ولسوالی با طالبان سبب سقوط شده است.

سخنگوی وزارت داخله به «رادیو آزادی» گفته است که پس از تسلیم شدن شماری از نیروهای امنیتی، طالبان با استفاده از منابع و اطلاعات این نیروها برای سقوط ولسوالی اقدام کردند.

«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان نیز در بیانیه‌ای اظهارداشت که ساختمان فرمانداری ولسوالی نرخ با ساختمان فرماندهی پلیس، مدیریت اطلاعات و قرارگاه بزرگ نیروهای افغان سقوط کرده است و شمار زیادی از نیروهای دولتی کشته، زخمی و اسیر شدند.

  پربازدید ترین