• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

رئیس جمهور غنی به میزبانی کرزی با حکمتیار دیدار کرد

 رئیس جمهور غنی به میزبانی کرزی با حکمتیار دیدار کرد

درحالی که رئیس «حزب اسلامی» حکمتیار در ماه‌های گذشته بارها دولت را به براندازی تهدید کرده است، رئیس جمهور غنی به میزبانی کرزی با وی دیدار کرد.

«اشرف غنی» رئیس جمهور با رفتن به اقامتگاه «حامد کرزی» رئیس جمهور پیشین کشور با «گلبدین حکمتیار» رهبر حزب اسلامی دیدار کرد.

ارگ ریاست جمهوری در بیانیه‌ای بدون ارائه جزئیات درباره این دیدار نوشت که اشرف غنی در این دیدار درباره «مسایل مهم ملی به ویژه صلح» بحث و تبادل‌نظر کرد.

بیانیه می‌افزاید که اشرف غنی در ادامه نیز مشورت‌های کرزی و حکمتیار را درباره تقویت اجماع ملی و صلح پایدار و عادلانه شنید و درباره اقدامات آینده با آن‌ها گفت‌وگو کرد.

این دیدار درحالی صورت می‌گیرد که حکمتیار پس از بازگشت از سفر پاکستان در ماه‌های اخیر بارها دولت را به براندازی تهدید کرده است.

حکمتیار رئیس حزب اسلامی ماه گذشته با اعلام طرح صلح این حزب برای بحران افغانستان، تاکید کرده بود که حضور نیروهای خارجی و دولت دست نشانده از عوامل اصلی جنگ کشور هستند.

گلبدین حکمتیار حدود در دلو/بهمن ماه سال گذشته طی نشستی بین هوادارانش در کابل گفت که هنوز 30 هزار نفر از اعضای این حزب در زندان‌های دولت قرار دارند و اگر این افراد بطور فوری آزاد نشوند علیه دولت شورش خواهد کرد.

وی هشدار داده بود که اگر زندانیان این حزب فورا و بدون قید و شرط آزاد نشوند، ارگ ریاست جمهوری را محاصره و دولت اشرف غنی را از قدرت ساقط می‌کند.

  پربازدید ترین