• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی، بمباران مراکز رسانه ای غزه توسط رژیم صهیونیستی را محکوم کرد

 اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی، بمباران مراکز رسانه ای غزه توسط رژیم صهیونیستی را محکوم کرد

 اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی با صدور بیانیه‌ای، ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین، با اشاره به بمباران مراکز و دفاتر رسانه‌ای در غزه از سوی این رژیم، تاکید کرده است که رژیم تل آویو برای قوانین و معاهدات بین‌المللی و حقوقی که بر صیانت از حقوق انسان‌ها و خبرنگاران در زمان جنگ تاکید دارند، هیچ ارزش و احترامی قائل نیست.

در ابتدای این بیانیه گفته شده که نیروهای نظامی رژیم اشغالگر قدس همچنان به جنایت‌های خود علیه ملت فلسطین و مقدسات ادامه می‌دهند و با طراحی از پیش تعیین شده موسسه‌های رسانه‌ای محلی و بین‌المللی و محل استقرار تیم‌های خبری را مورد هدف قرار داده و برای قوانین و معاهده‌های بین‌المللی و حقوقی که بر صیانت از حقوق انسان و خبرنگاران در زمان جنگ تاکید دارند، هیچ ارزش و احترامی قائل نیستند. رژیم صهیونیستی مجددا برج جلاء که شامل دفاتر خبری شبکه‌های الجزیره و اسوشتید پرس و رادیو الاسری می‌باشد را بمباران کرده است و در چند روز گذشته برج شروق که محل استقرار بسیاری از موسسه‌های رسانه‌ای از جمله شبکه و رادیو الاقصی و شبکه القدس الیوم و رادیو صوت القدس و رادیو طیف و دفتر روزنامه الحیاه الجدیده و همچنین برج جوهره وسط شهر غزه که شامل دفتر 12 موسسه رسانه‌ای من‌جمله دفتر اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی و تعدادی از شبکه‌ها و موسسه‌های عضو اتحادیه را بمباران کرده است. صهیونیست‌ها تیم‌های خبری فعال در میدان را نیز مورد حمله قرار داده و چندین خبرنگار و فیلمبردار و اعضای گروه خبری را مورد اصابت قرار داده است. این جنایت‌ها در قالب یک سیاست کلی در پوشاندن حقیقت و جلوگیری از نشر تصاویر جنایت‌های صهیونیستی علیه ملت فلسطین در غزه می‌باشد.

در ادامه این متن، بیانیه به شرح ذیل آمده است:

اول: اتحادیه این جنایت‌ها علیه ملت فلسطین و موسسه‌های رسانه‌ای و تیم‌های خبری و شبکه‌ها و رادیوها و روزنامه‌ها را محکوم می‌کند و این اقدام وحشیانه نیروهای صهیونیستی در ویران کردن دفترهای موسسه‌های رسانه‌ای فعال در غزه را یک جنایت پست اعلام می‌دارد که می‌بایست جنایتکاران محاسبه گردند .

دوم: اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی از کلیه گروه‌های خبری فعال در غزه که چهره حقیقی جنایت‌ها اشغالگران را به جهان ارسال می‌کنند و رویدادها و حوادث را پوشش می‌دهند، قدردانی می‌کند و از خداوند منان برای آ نها سلامت و نجات را مسالت می‌کند و تاکید دارد که حمله به موسسه‌های رسانه‌ای جنایتی پست و تلاشی برای خاموش کردن نور حقیقتی است که به جهانیان منتقل می شود.

سوم: این سیاست حملات اشغالگران صهیونیستی، محکوم است. این رفتارهای صهیونیستی تلاشی برای سرکوب آ زادی مطبوعات و رسانه‌ها و خاموش کردن صدای حقیقت است که جنایت‌ها و حملات آنها بر مردم فلسطین را پوشش می‌دهند .

چهارم: این جنایت‌ها موسسه‌های رسانه‌ای را از ادامه فعالیت و حضور موثر در پرده برداری از جنایت‌های اشغالگران علیه ملت فلسطین و خبرنگاران، باز نمی‌دارد.

پنجم: اتحادیه خواهان مجازات رژیم اشغالگر و حذف عضویت این رژیم از کلیه موسسه‌ها بین‌المللی آزادی بیان من‌جمله سازمان ملل و انیسکو می‌باشد و درخواست تشکیل کمیته بررسی جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه خبرنگاران را دارد.

ششم: اتحادیه از کلیه موسسه‌های بین‌المللی و رسانه‌ای و اتحادیه‌های مختلف و کلیه موسسه‌های رسانه‌ای دعوت می‌کند تا اقدامات لازم جهت مجازات جنایتکاران و بازخواست آنها به علت جنایت‌ها علیه ملت فلسطین و خبرنگاران اتخاذ نمایند .

هفتم: اتحادیه کلیه امکانات خود را در اختیار موسسه‌های رسانه‌ای فلسطینی و گروه‌های خبری قرار می‌دهد و به حمایت و همبستگی با این موسسات در راستای ادامه انجام وظیفه و رساندن پیام خود دعوت می‌نماید.

  پربازدید ترین