• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

چرا نتانیاهو بر تشدید درگیری ها اصرار دارد؟!

چرا نتانیاهو بر تشدید درگیری ها اصرار دارد؟!

حالا دیگر حداقل برای نتانیاهو ماجراهای این روزها در سرزمین های اشغالی حکم مرگ و زندگی پیدا کرده است، مرگ و زندگی سیاسی.

بنیامین نتانیاهو که این روزها منتظر است تا ببیند لاپید رقیب او در تشکیل دولت آیا می‌تواند در سایه جلب نظر دیگر احزاب سیاسی ائتلافی برای تشکیل دولت صورت دهد؟ یا نه، به تشدید درگیری‌ها در سرزمین‌های اشغالی و به ویژه غزه اصرار دارد تا به ساکنان سرزمین‌های اشغالی تفهیم کند که تنها راه تامین امنیت آنها و تنها مفر خلاصی یافتن ایشان از حملات دمادم تجدید شده و نوشده فلسطینیان و بویژه جهاد اسلامی و حماس بر سر قدرت ماندن شخص اوست.

نتانیاهو در این اندیشه است که در صورت توافق بر انتخاب نخست وزیر در سایه رای مستقیم ساکنان اسرائیل از همین الان مقدمات پیروزیش در انتخابات را فراهم کند.

در شرایط جدید دل بستن هریک از دو طرف یعنی لاپید و نتانیاهو به کرسی‌های اعراب ساکن در سرزمین‌های اشغالی بنظر بسیار دور از ذهن است چرا که در داخل سرزمین‌های اشغالی یکی از جدی‌ترین کانون های شورش و ناآرامی اعراب ساکن این مناطق هستند. می‌ماند گروه های دیگری که بنظر می‌رسد ترجیح دهند کسی را بجای نتانیاهو ننشانند که نسبت به کارآمدیش در رفع بحران کنونی هیچ تجربه ای ندارند. در چنین شرایطی خواه کار تشکیل دولت رهین ائتلاف باشد خواه به آرای مستقیم ساکنانن سرزمین‌های اشغالی بیانجامد بنظر میرسد نتانیاهو شانس بیشتری برای ماندن در قدرت داشته باشد مگر آنکه رقبای او بتوانند به ساکنان تفهیم کنند که علت العلل اصلی بحران کنونی شخص نتانیاهو است!

  پربازدید ترین