• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

اشرف غنی: توافق صلح با طالبان بدون تایید لویه جرگه پذیرفتنی نیست

 اشرف غنی: توافق صلح با طالبان بدون تایید لویه جرگه پذیرفتنی نیست

 رئیس جمهور غنی در حالی که توسط برخی چهره‌های سیاسی به فرافکنی و سازش در مسائل جاری کشور متهم شده است، اظهارداشت که هیچ برنامه و یا توافق صلح با طالبان بدون تایید لویه‌جرگه پذیرفتنی نیست.

اشرف غنی رئیس جمهور در دیدار با بزرگان ولایت‌های جنوبی گفت که هرگونه توافق صلح باید با تایید لویه جرگه صورت گیرد.

این در حالی است که «رحمت‌الله نبیل» رئیس سابق امنیت ملی کشورمان از جریان یک توافق «شرم‌آور» بین افغانستان و پاکستان و توافق رئیس جمهور غنی خبر داده است.

رئیس جمهور در دیدار با بزرگان ولایت‌های قندهار، پکتیا و ننگرهار تاکید کرد: هیچگونه برنامه و توافق صلح بدون تایید لویه‌جرگه قابل قبول نیست.

وی با اظهار اینکه با خروج نیروهای خارجی، طرح صلح و مدیریت آن در اختیار افغان‌ها قرار دارد، گفت که طالبان دیگر هیچ بهانه‌ای برای ادامه جنگ ندارد.

اشرف غنی در ادامه نیز اظهار داشت که طالبان باید اراده و نیت خود را برای صلح نشان دهد و از بزرگان قومی خواست که برای حضور در لویه‌جرگه بر طالبان فشار وارد کنند.

رئیس جمهور در حالی از برگزاری لویه جرگه می‌گوید که نبیل مدعی شده است، اشرف غنی برای آزادی هفت هزار زندانی طالبان و برای کاهش انتقادها در نظر دارد با برگزاری لویه‌‍جرگه از مسئولیت این اقدام شانه خالی کند.

نبیل در رشته توئیتی نوشت: «با میانجیگری انگلیسی‌ها بعضی معاملات شرم‌آور دیگری بین پاکستان و افغانستان در جریان و در حالت تکمیل شدن است که در آن سود شخصی افراد در نظر گرفته شده و زیان آن متوجه افغانستان می‌شود».

  پربازدید ترین