• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

پیام رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ایران برای همدردی با شهدای مکتب سیدالشهدا در کابل

پیام رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ایران برای همدردی با شهدای مکتب سیدالشهدا در کابل

دکتر اباذر ابراهیمی ترکمان، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ایران در پیامی از تمامی رهبران دینی و شخصیت‌های فرهنگی دعوت کرد تا حوادث تروریستی خون‌بار در افغانستان را محکوم کرده و گامی شایسته در ادای وظیفه دینی و انسانی که عهده‌دار آن هستند بردارند و نسبت به ایجاد تفرقه و جنگ مذهبی، روشنگری و هشدار دهند؛ چرا که افغانستان پاره مهمی از جهان اسلام است.

متن پیام به شرح ذیل می‌باشد:
بسم الله الرحمن الرحیم
رهبران عالیقدر ادیان، عالیجنابان، اندیشمندان محترم و آزادگان جهان
با سلام و درود بی‌پایان بر شما و تمامی حق‌جویان.
زندگی در پرتو صلح و آرامش موهبتی الهی است که خداوند آن را به بشر ارزانی داشته است اما متاسفانه این موهبت الهی امروزه از سوی برخی، در معرض تهدید قرار گرفته و حق اعطا شده از سوی خداوند، باظلم و جنایت از آنان ستانده می‌شود. این روزها شاهد حوادث خونباری در افغانستان و سرزمین های اشغالی فلسظین هستیم که دلِ هر انسان آزاده و دردمندی را داغدار کرده است. حادثه ددمنشانه اخیر در دبیرستان دخترانه سیدالشهداء که منجر به 86 شهید و شهیده و بیش از 150 مجروح گشت، از سوی هر گروه تروریستی یا جریانی انجام شده باشد، محکوم است. سایر حوادث تروریستی بویژه شهادت عالم دینی و مفتی نُعمان که در محراب مسجد به همراه 12 نمازگزار شهید شد.

هیچ انسان آزاده‌ای نمی‌تواند در مقابل ستم و ظلم آشکار، خاموش بنشیند و در این میان انتظار از رهبران دینی و شخصیت‌های فرهنگی که «آزادگی» از خصایل ضروری شخصیتی و ویژگی بایسته مقام و پایگاه اجتماعی آنهاست، صد چندان است.

از این رو اینجانب به عنوان رئیس شورای سیاستگذاری و هماهنگی گفتگوی ادیان ج.ا.ایران که سال‌هاست برای توسعه شناخت و درک ادیان و در نتیجه همکاری آنها تلاش می‌نماید از تمامی رهبران دینی و شخصیت‌های فرهنگی دعوت می‌نمایم حوادث تروریستی خونبار در افغانستان را محکوم کرده و و گامی شایسته در ادای وظیفه دینی و انسانی که عهده‌دار آن هستند بردارند و نسبت به ایجاد تفرقه و جنگ مذهبی، روشنگری و هشدار دهند؛ چراکه افغانستان پاره مهمی از جهان اسلام است.

از خداوند متعال مسالت می‌نماییم که ما را در این مهم یاری نماید.

  پربازدید ترین