• شنبه, 08 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

وضعیت بحرانی فاریاب پس از انتصاب والی جدید

وضعیت بحرانی فاریاب پس از انتصاب والی جدید

یک روز پس از معرفی رسمی محمد داوود لغمانی به عنوان والی فاریاب در شمال کشور اعتراض‌ها به انتصاب او ادامه دارد.

باشنده‌گان ولایت فاریاب به دنبال معرفی والی جدید این ولایت، دست به اعتراض گسترده زده‌اند. این معترضان روز سه‌شنبه، بیست‌وهشتم ثور، به تظاهرات‌شان ادامه داده‌ و براساس برخی گزارش‌ها، دروازه‌های ادارات دولتی را به ‌روی کارمندان بسته‌اند.

معترضان از حکومت خواسته‌اند که در مورد تصمیمش تجدید نظر کند و والی جدید را از کادرهای خود این ولایت معرفی کند. نماینده‌گان این ولایت در مجلس نماینده‌گان نیز از رفتار حکومت انتقاد می‌کنند و می‌گویند که حکومت باید در تعیین والی با مردم و نماینده‌گان‌شان مشورت کند.

به باور آن‌ها حکومت باید کسی را به عنوان والی فاریاب معرفی کند که با جغرافیا و فرهنگ این ولایت آشنایی داشته باشد. حزب جنبش ملی که از همان ابتدا با معرفی محمدداوود لغمانی به عنوان والی فاریاب مخالفت کرده‌، می‌گوید که حکومت باید به خواست مردم تن دهد. اعضای حزب جنبش ملی پافشاری حکومت بر معرفی والی جدید این ولایت را پرسش‌برانگیز می‌دانند و می‌‌گویند که حضور داوود لغمانی برای فاریاب موثر نخواهد بود.

در همین حال اداره مستقل ارگان‌های محلی می‌گوید که والی جدید به کارش آغاز کرده و اکثر مردم در این ولایت، به تقرر والی جدید رضایت نشان داده‌اند. مسوولان این اداره تصریح می‌کنند که تنها «یک گروه مشخص» با معرفی والی جدید مخالف است و این اداره در تلاش حل این مساله از راه گفت‌وگو است. این مسوولان تصریح کردند که تظاهرات راه حل نیست و مردم باید به والی جدید یک فرصت دهند تا به کارش آغاز کند.

در همین حال محمدداوود لغمانی، والی جدید فاریاب، نیز گفت که به کارش آغاز کرده و به مردم اطمینان داد که برای بهبود وضعیت امنیتی و اقتصادی این ولایت تلاش می‌کند.

  پربازدید ترین