• پنج شنبه, 20 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

ولسوالی دولت شاه لغمان به دست طالبان سقوط کرد

 ولسوالی دولت شاه لغمان به دست طالبان سقوط کرد

مقام‌های محلی ولایت لغمان می‌گویند که ولسوالی دولت‌شاه این ولایت بامداد امروز به دست جنگ‌جویان گروه طالبان سقوط کرده است.

گلزار سنگروال، عضو شورای ولایتی لغمان امروز (پنج‌شنبه، 30 ثور) به خامه پرس تایید کرد که ولسوالی دولت‌شاه این ولایت به دست جنگ‌جویان گروه طالبان سقوط کرده است.

آقای سنگروال گفت که ناوقت شب گذشته (چهارشنبه، 29 ثور) نیروهای امنیتی از این ولسوالی عقب‌نشینی کردند، زیرا آن‌ها از چندین روز به این طرف زیر محاصره طالبان قرار داشتند.

وی علاوه کرد، در زمان که ولسوالی دولت‌شاه زیر محاصره طالبان قرار داشت، هیچ گونه اکمالات و پشتی‌بانی از نیروهای امنیتی مستقر در این ولسوالی از سوی مرکز صورت نگرفت.

به گفته این عضو شورای ولایتی لغمان، ولسوالی دولت‌شاه به وساطت بزرگان و متنفذان محلی بدون درگیری به جنگ‌جویان گروه طالبان واگذار شده است.

وی همچنان بیان داشت که در حال حاضر میان نیروهای امنیتی و جنگ‌جویان گروه طالبان در ولسوالی علی‌نگار آتش‌بس یک ماهه برقرار است.

آقای سنگروال تاکید کرد که وضعیت امنیتی ولسوالی علی‌شنگ بسیار خراب است و هر لحظه احتمال سقوط آن می‌رود.

از سوی‌هم رحمت‌الله یارمل، والی لغمان نیز به رسانه‌ها گفته است که نیروهای امنیتی از این ولسوالی عقب‌نشینی کرده‌اند.

وی افزوده است که ولسوالی دولت‌شاه از چند روز به این طرف زیر محاصره جنگ‌جویان گروه طالبان قرار داشت و نیروهای امنیتی مجبور به عقب‌نشینی شده‌اند.

ولایت شرقی لغمان از جمله ولایت‌های ناامن کشور محسوب می‌شود که جنگ‌جویان گروه طالبان در بخش‌های از این ولایت حضور و فعالیت دارند.

  پربازدید ترین