• پنج شنبه, 06 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

عناصر پلید و تاریک دل حملات اخیر در افغانستان برای اختلاف افکنی و ایجاد نزاع داخلی برنامه می ریزند

 عناصر پلید و تاریک دل حملات اخیر در افغانستان برای اختلاف افکنی و ایجاد نزاع داخلی برنامه می ریزند

شورای علمای اهل سنت مهاجرین مقیم تهران در ایران در پیامی به مناسبت دو حمله به مکتب سیدالشهدا دشت برچی و همچنین نمازگزاران مسجدی در ولسوالی شکردره کابل، تأکید کرده که عناصر پلید و تاریک‌دل به هدف اختلاف‌افکنی و ایجاد نزاع داخلی در افغانستان برنامه می‌ریزند.

 متن این پیام به شرح زیر است:
من المومنین رجال صدقوا ما عاهدوالله علیه فمنهم من قضی نحبه و منهم من ینتظر و ما بدلو تبدیلا

دشمنان اسلام و در رأس آن نظام استکبار جهانی به دلیل دشمنی ذاتی با مومنان واقعی و دعوت‌گران مسلمان که همواره قصد افشاگری اغراض و نیات شوم آن‌ها را دارند، می‌کوشند تا با هدف به تاریکی کشاندن جامعه اسلامی، عالمان و آگاهان دینی را توسط مزدوران خویش به شهادت برسانند.

عالمان عامل که هدف آن‌ها آگاهی بخشیدن به مردم است، به مثابه خار چشم آن‌ها تلقی می‌شود.

در چند سال اخیر شاهد ترورهای هدفمند به ایما و اشاره خارجی‌ها و توسط ایادی‌شان در داخل کشور بوده‌ایم. خبر بسیار دردناک و غم‌انگیز حمله به مدرسه سیدالشهدا در دشت برچی و پرپر شدن نوجوانان دانش آموز آن مکتب همه ملت ما و بسیاری از انسان‌های دیگر را در جهان به بهت و حیرت فرو برد و متوجه شدیم که عناصری پلید و تاریک‌دل به هدف اختلاف‌افکنی و ایجاد نزاع داخلی برنامه می‌ریزند. هنوز از آن حادثه خونین چند روز نگذشته که خبر شهادت مفتی محمد نعمان فضلی در محراب عبادت با جمعی دیگر از نمازگزاران مظلوم، تراژدی غم‌انگیزی را در ذهن و فکر مردم خلق کرد و آن دعوت‌گر و عالم فرزانه را از ملت ما گرفت. اکنون فهمیدیم که عاملان این جنایات، دشمن مسجد و دین اند و مساجد و منابر و علما را مانعی در مسیر رسیدن به اهداف شوم خود می‌بینند.

ظالمان و سفاکان و جنایت‌کاران بدانند که این گونه اعمال پلید ملت ما را بیدارتر خواهد کرد، چهره واقعی و زشت و ددمنشانه دشمنان ملت ما را به جهانیان معرفی خواهد کرد و سبب اتحاد بیشتر و انسجام ملی خواهد شد.

شورای علمای اهل سنت مهاجرین مقیم تهران حوادث تروریستی اخیر که قلوب ملت مظلوم ما را متأثر و دردمند ساخته را به شدیدترین الفاظ تقبیح نموده و از خداوند بزرگ استدعا دارد که عوامل ترورهای اخیر را مواخذه و به جزای اعمال‌شان برساند.

و ما ذلک علی الله بعزیز
از طرف شورای علمای اهل سنت مهاجرین مقیم تهران

  پربازدید ترین