• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

بابر فرهمند: شورای عالی دولت به پیشنهاد مارشال دوستم شامل توافقنامه سیاسی شد

 بابر فرهمند: شورای عالی دولت به پیشنهاد مارشال دوستم شامل توافقنامه سیاسی شد

معاون شورای عالی مصالحه ملی می گوید که شورای عالی دولت به پیشنهاد مارشال دوستم شامل توافقنامه سیاسی شد و وی در جلسات آن اشتراک خواهد کرد.

در حالی که در روزهای اخیر گزارش هایی مبنی بر ایجاد شورای عالی دولت مطرح شده، عنایت بابر فرهمند معاون اول شورای عالی مصالحه ملی می گوید که شورای عالی دولت به پیشنهاد مارشال دوستم شامل توافقنامه سیاسی گردید.

بابر فرهمند امروز (پنجشنبه) در توییترش نوشته که این شورا، یک شورای با صلاحیت رهبران سیاسی است که تصامیم را همه‌شمول و جلوی اتفاقات غیرمنتظره چون تعیین والی در ولایت فاریاب را می گیرد.

او گفته است که مارشال عبدالرشید دوستم از ایجاد چنین یک‌شورای‌ عالی‌ تصمیم گیر، استقبال می کند و در جلسات آن اشتراک می نماید.

این در حالیست که منابع معتبر و آگاه به رسانه ها گفتند که کار روی فهرست 18 نفره به عنوان اعضای شورای عالی دولت جریان دارد.

طبق اطلاعات این منابع، از جمله 18 عضو احتمالی شورای عالی دولت، چهار کرسی آن به زنان اختصاص یافته است و گفته می شود که در ترکیب آن، رییس جمهور غنی، عبدالله عبدالله، میررحمان رحمانی، حامد کرزی، عبدالرب رسول سیاف، مارشال عبدالرشید دوستم، محمد محقق، صلاح‌الدین ربانی، عطامحمد نور، محمدکریم خلیلی، گلبدین حکمتیار، سید منصور نادری، فضل‌هادی مسلم‌یار، حامد گیلانی، حبیبه سرابی، زهره مطهری، فوزیه کوفی، فاطمه گیلانی شامل‌ هستند.

  پربازدید ترین