• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

حمله گسترده طالبان به ولسوالی جلریز؛ «نیروهای امنیتی در محاصره با کمبود مهمات و غذا روبه رو اند»

حمله گسترده طالبان به ولسوالی جلریز؛ «نیروهای امنیتی در محاصره با کمبود مهمات و غذا روبه رو اند»

منابع امنیتی در ولسوالی جلریز ولایت میدان‌وردک می‌گویند که شماری از نیروهای امنیتی از سه روز به این سو در محاصره جنگ‌جویان طالبان قرار دارند.

یک منبع امنیتی گیر مانده در این ولسوالی شام روز پنج‌شنبه، سی‌ام ثور، به  روزنامه 8صبح گفت که در حال حاضر جنگ جریان دارد و جنگ‌جویان طالبان از چندین جهت بر آنان هجوم برده‌اند.

او افزود که نیروهای گیرمانده با کمبود تجهیزات مواجه‌اند و اگر کمک صورت نگیرد، ممکن است که به دست طالبان کشته شوند.

این منبع امنیتی گفت: «از سه روز به این سو نه آب داریم و نه نان. بازارها بسته است. طالبان تمامی راه‌ها را گرفته‌اند. سلاح و مهمات ما هم رو به اتمام است».

در همین حال مهدی راسخ، نماینده میدان‌وردک در مجلس نماینده‌گان می‌گوید که 37 تن از نیروهای امنیتی به «چنگ» طالبان افتاده‌اند.

آقای راسخ افزوده است که این نیروها از چند روز به این سو در محاصره گروه طالبان قرار دارند و هیچ نیروی کمکی برای آنان فرستاده نشده است.

او در صفحه فیس‌بوکش نوشته است که هم اکنون شماری از نیروهای امنیتی در داخل فرماندهی پولیس در محاصره‌اند و اگر کمک صورت نگیرد، ممکن است که افزون بر کشته شدن این نیروها، ولسوالی نیز به دست گروه طالبان سقوط کند.

هرچند تلاش شد که دیدگاه وزارت دفاع ملی نیز در این زمینه گرفته شود، اما با تماس‌های مکرر، زمینه گفت‌وگو با مسوولان این وزارت فراهم نشد.

  پربازدید ترین