• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

اعتراف رئیس جمهور غنی به عدم امتیازدهی طالبان در میز مذاکرات

 اعتراف رئیس جمهور غنی به عدم امتیازدهی طالبان در میز مذاکرات

 رئیس جمهور غنی گفت که طالبان تاکنون در میز مذاکره امتیاز نداده است، اما اکنون مردم و دولت افغانستان خواستار صلح هستند و توپ در زمین این گروه است.

«اشرف غنی» رئیس جمهور درباره احتمال تصرف افغانستان توسط طالبان گفت که اولویت دولت برقراری صلح است و اگر این گروه بر تصرف خشونت‌آمیز قدرت پافشاری دارد آن‌ها نه تنها با نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان بلکه با مخالفت مردم مواجه خواهند شد.

وی با تاکید بر اینکه نیروهای امنیتی و دفاعی بدون نیروهای خارجی قادر به تامین امنیت کشور هستند، گفت: مردم طالبان را نمی‌خواهد، این را از مردمی که حاکمیت آن‌ها را تجربه کرده‌اند بپرسید.

رئیس جمهور غنی با اظهار اینکه طالبان تاکنون در میز مذاکره هیچ امتیازی نداده است، تاکید کرد: اکنون زمینه تغییر کرده است، حالا توپ در زمین طالبان است، زیرا دولت و مردم افغانستان برای صلح عادلانه و پایدار آماده هستند.

اشرف غنی درباره تهدیدات تروریسم پس از خروج نیروهای خارجی از افغانستان به «واشنگتن پست» گفت: ما ظرفیت و اراده مقابله با تهدید تروریسم را داریم اما به حمایت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی نیاز داریم، چه نیروی هوایی باشد یا فناوری، بخاطر اینکه تروریسم یک تهدید جهانی است.

رئیس جمهور پیش از این نیز تاکید کرده بود که با خروج نظامیان آمریکایی و ناتو از افغانستان، طالبان هیچ دلیلی برای مشروعیت جنگ و تداوم آن ندارند.

  پربازدید ترین