• پنج شنبه, 06 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

دیدار حسینی مزاری با نماینده جنبش حماس در تهران؛ مردم افغانستان همواره در کنار ملت فلسطین بوده اند

 دیدار حسینی مزاری با نماینده جنبش حماس در تهران؛ مردم افغانستان همواره در کنار ملت فلسطین بوده اند

به دنبال پیروزی اخیر جریان‌ها و گروه‌های مقاومت فلسطینی به خصوص جنبش حماس در مقابله با حملات جنایت‌ بار اسراییل به نوار غزه، رییس مرکز فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی تبیان افغانستان با حضور در دفتر نمایندگی حماس در تهران، ضمن تبریک مردم افغانستان به خاطر این پیروزی بزرگ، خاطرنشان کرد که مردم افغانستان از بدو ایجاد معضل فلسطین در کنار مردم این کشور بوده‌ و آن‌ها را تنها نمی‌گذارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی مزاری، رییس مرکز فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی تبیان افغانستان و خبرگزاری آوا و هیأت همراه او، روز یک‌شنبه(2جوزا/ خرداد) با حضور در دفتر نمایندگی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس)، پیروزی بزرگ مردم فلسطین به خصوص گروه‌های مقاومت اسلامی به ویژه حماس در برابر حملات جنایت‌بار رژیم کودک‌ کش صهیونیستی در نوار غزه را به نمایندگی از مردم افغانستان و جریان‌های انقلابی و حامی مقاومت در کشور به دکتر خالد قدومی، نماینده جنبش حماس در تهران و از این طریق، به سایر گروه‌های مقاومت اسلامی و مردم در فلسطین تبریک گفت.

وی در این دیدار به روح شهدای حملات جنایت‌بار 12 روزه رژیم صهیونیستی به غزه درود فرستاد و از کشورهای اسلامی و هواداران مقاومت اسلامی در فلسطین خواست که برای بازسازی ویرانی‌های غزه دست به کار شوند.

در این دیدار، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر سید حسن موسوی، مسوول دفتر نمایندگی مرکز تبیان در تهران، سید عباس حسینی و امیر حسینی، مسئولین دفاتر نمایندگی خبرگزاری آوا در تهران و قم و همچنین سید اسماعیل حسینی مزاری، از همکاران دفتر تهران این تشکیلات، و همچنین سامانی، مسئول دفتر نمایندگی جنبش حماس در تهران نیز حضور داشتند.

حسینی مزاری در ادامه سخنان خود ضمن اعلام حمایت از مقاومت ملت فلسطین، خاطرنشان کرد که مردم افغانستان از بدو ایجاد معضل فلسطین در کنار مردم این کشور، چه از نگاه کمک‌های مالی و چه تبلیغات، بوده‌اند، اما بحث حمایت از بیت‌المقدس به دنبال پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) در جمهوری اسلامی ایران و نام‌گذاری روز جهانی قدس، رنگ و بوی جدی‌تری به خود گرفت.

وی افزود که مجاهدین افغانستان در طول 14 سال دوره جهاد علیه حاکمیت کمونیستی و تجاوز ارتش شوروی به کشور و به خصوص در دو دهه گذشته، با وصف اشغال کشور توسط آمریکا و معضلات سختی که با آن روبرو بودند، اما بسیار جدی در صحنه حمایت از ملت فلسطین حضور داشتند.

رییس مرکز تبیان به بنیان‌گذاری تجلیل از روز جهانی قدس با حضور در جاده‌ها در افغانستان توسط این مرکز در سال 1386 اشاره کرد و در مورد برگزاری مراسم روز قدس امسال گفت که با وصف برخی محدودیت‌ها، تجمعات و برنامه‌های بسیار خوبی در شهرهای مختلف افغانستان از جمله کابل، هرات و مزارشریف برگزار شد و فعالیت‌های وسیعی نیز در صفحات اجتماعی و مجازی صورت گرفت و وبینار بزرگی نیز با حضور نماینده حماس از سوی مرکز تبیان و خبرگزاری آوا برگزار گردید.

وی تأکید نمود که مرکز تبیان در داخل افغانستان از طریق فضای مجازی و همچنین خبرگزاری آوا، کار وسیعی در بحث فلسطین و قدس انجام داد.

حسینی مزاری ادامه داد که بلافاصله پس از روز جهانی قدس، حملات تازه رژیم صهیونیستی علیه فلسطین به خصوص نوار غزه آغاز شد که بازهم مردم افغانستان در حمایت از فلسطین حضور جدی در صحنه داشتند، به طوری که روز جمعه گذشته(31 جوزا/ خرداد) مردم در شهرهای مختلف پس از نماز جمعه، در حمایت از فلسطین به روی جاده‌ها آمدند.

وی تأکید نمود که امروز تمام جهان اسلام وظیفه دارد از مسجدالاقصی و قدس حمایت کرده، برای آزادی آن اقدام نمایند.

رییس خبرگزاری آوا خاطرنشان نمود، که اعتقاد داریم اسراییل یک غده سرطانی با حمایت غرب در جهان اسلام است و کشورهای اسلامی، جدا از مباحث اسلامی، دینی و انسانی، به دلیل مشکلات داخلی و خارجی که با آن مواجه اند، باید با اسرائیل مبارزه کنند.

وی تأکید نمود که ناامنی در افغانستان و مشکلات دیگر کشورهای اسلامی از جمله ایران، عراق، سوریه، لبنان و... ریشه در قدس دارد و اگر ریشه اسراییل خشکانده شود و زمینه آزادی قدس فراهم گردد، منطقه نیز آرام خواهد شد.

حسینی مزاری در پایان بار دیگر نفرت و انزجار خود و مردم افغانستان از اسرائیل و حامیان آن را اعلام کرد و گفت: مردم افغانستان در گذشته، حال و آینده در محور مبارزه و مقاومت خواهند بود و مردم فلسطین را تنها نمی‌گذارند و به عنوان عقبه قدرتمند این کشور و مردم آن در صحنه حضور دارند.

حمایت مردم افغانستان از فلسطین خبر جدیدی نیست/ این مردم از قدیم‌الایام از مردم فلسطین حمایت کرده است

در ادامه این دیدار، دکتر خالد قدومی، نماینده جنبش مقاومت اسلامی حماس در تهران نیز در سخنانی تأکید کرد: حمایت مردم افغانستان از فلسطین خبر جدیدی نیست، بلکه این مردم از قدیم‌الایام از مردم فلسطین حمایت کرده و در طول تاریخ علیه استکبار و استعمار قرار داشته است.

وی ضمن ابراز خوشحالی به خاطر این دیدار، گفت که نبرد اخیر در فلسطین، شرایط جدیدی را رقم زد و نبرد آزادی قدس آغاز شده و تا رهایی کل فلسطین و نابودی رژیم صهیونیستی ادامه خواهد داشت.

دکتر قدومی با اشاره به ریشه بسیاری از بحران‌ها در کشورهای اسلامی تأکید کرد که مبارزه با رژیم صهیونیستی، یک کار مشترک علیه این دشمن مشترک است.

وی با اشاره به برنامه‌های اسراییل برای بیت‌المقدس گفت که در قدس و مسجدالاقصی هیچ نشانه‌ای از یهود وجود ندارد، بلکه ماهیت قدس، اسلامی و همچنین مسیحی است، اما اسرائیل و تندروان یهودی با ظلم و فریب خواستند این هویت را تغییر بدهند، از جمله تغییر نام دیوار براق به دیوار ندبه.

نماینده حماس همچنین به تلاش صهیونیست‌ها برای ورود به مسجدالاقصی و تقسیم‌بندی آن افزود که شهروندان قدس این اجازه را به آن‌ها ندادند تا وارد مسجدالاقصی شوند.

وی در مورد مقاومت تازه در غزه گفت که درگیری‌های جدید، یک پیام تازه به دنیا فرستاد که این دفاع و مبارزه تنها برای دفاع از غره نیست، بلکه دفاع از کل ملت فلسطین بوده و این وظیفه مقاومت است که این مردم بی‌دفاع را تنها نگذارد.

دکتر قدومی تأکید نمود که مقاومت اخیر در غزه به طوری از لحاظ نظامی عملی شد که توانست به اسرائیل آسیب برساند و هیبت اسراییل را که برخی کشورهای عربی، آن را شکست‌ناپذیر می‌دانستند، با خاک یکسان کند. این اقدام در طول 73 سالی که از بحران فلسطین می‌گذرد، بی‌سابقه بوده است.

وی تصریح نموده که انسجام نیروهای مقاومت و فعالیت‌های مردمی در تحولات اخیر فلسطین، یک معادله جدید را به وجود آورده و این پیام را به دنیا داده که نیروهای مقاومت و مردم فلسطین، متحد و مسنجم‌اند و این یک فرصت تاریخی است.

نماینده جنبش حماس در تهران تأکید کرد که نیاز است امت اسلامی و محور مقاومت در همه کشورها، دست به دست هم داده، در مواجهه با حملات رژیم صهیونیستی، زمینه‌ساز آزادی فلسطین و قدس شریف شوند، زیرا بدون کمک و پشتیبانی امت اسلامی و مردم منطقه، این پیروزی محقق نمی‌شود.

وی با اشاره به نقش سردار حاج قاسم سلیمانی در انتقال موشک و همچنین تکنولوژی آن به فلسطین، خاطرنشان کرد که موشک عیاش با برد 250 کیلومتر کاملا با امکانات بومی در فلسطین ساخته شده است.

  پربازدید ترین