• چهار شنبه, 05 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

حمایت حزب «جمعیت اسلامی» از معترضان در «فاریاب»

 حمایت حزب «جمعیت اسلامی» از معترضان در «فاریاب»

درحالی که تظاهرات مردم فاریاب علیه والی تعیین شده توسط دولت در دهمین روز نیز ادامه دارد، گزارش‌ها حاکی از پیوستن هواداران حزب جمعیت اسلامی به معترضان خبر می‌دهند.

تظاهرات علیه انتصاب «داود لغمانی» توسط رئیس جمهور غنی به عنوان والی جدید «فاریاب» در دهمین روز همچنان ادامه دارد، گزارش‌ها حاکی از آن است که هواداران حزب جمعیت اسلامی نیز به معترضان پیوسته‌اند.

«احسان‌الله قوانچ» دبیر بخش جوانان حزب جنبش ملی اسلامی درباره ادامه تظاهرات در فاریاب گفت: مردم خواستار برکناری والی معرفی شده از سوی دولت هستند و امروز بار دیگر تاکید می‌کنند که والی باید مطابق خواست مردم تعیین شود.

وی همچنین در گفت‌وگو با «آوا» تاکید کرد که تظاهرات گسترده در فاریاب تا زمان برکناری تعیین شده توسط اشرف غنی ادامه خواهد یافت.

این در حالی است در میان تظاهرکنندگان پرچم هواداران «صلاح‌الدین ربانی» رهبر حزب جمعیت اسلامی افغانستان و «احمد ولی مسعود» نیز دیده می‌شود، قوانچ گفت که هواداران حزب جمعیت نیز از روز دوم تظاهرات در کنار دیگر تظاهرکنندگان حضور داشته‌اند.

این عضو حزب جنبش در ادامه نیز گزارش‌ها درباره حضور والی جدید فاریاب در شهر میمنه را تکذیب کرد و گفت: تمام شهر در دست معترضان است و چادرها معترضان در مقابل ورودی ساختمان استانداری برپا است.

از سوی دیگر گفته می‌شود که داود لغمانی والی جدید فاریاب به کابل فراخوانده شده است.

  پربازدید ترین