• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

پادشاه عربستان: نقش اشرف غنی در تامین صلح افغانستان بسیار مهم است

 پادشاه عربستان: نقش اشرف غنی در تامین صلح افغانستان بسیار مهم است

 پادشاه عربستان سعودی در تماس با رئیس جمهور کشورمان ضمن تاکید بر اجرای توافقات انجام شده بین دو کشور نقش اشرف غنی را در تامین صلح بسیار مهم دانست.

«ملک سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان سعودی در تماس با «اشرف غنی» رئیس جمهور کشورمان درباره روابط دو کشور، روند صلح افغانستان و مسایل منطقه‌ای گفت‌وگو کرد.

براساس بیانیه منتشر شده توسط ریاست جمهوری، ملک سلمان در این تماس گفت: علمای عربستان سعودی و شخص خودم از تامین و تحکیم صلح در افغانستان جداً حمایت می‌کنیم.

پادشاه سعودی در ادامه نیز تاکید کرد که نقش اشرف غنی به عنوان رئیس جمهور افغانستان در تامین صلح بسیار مهم است.

وی افزود: ما به خاطر گسترش روابط دوجانبه متعهد هستیم و تطبیق توافقات انجام شده میان دو کشور، برای تعمیق این مناسبات بسیار مهم است.

رئیس جمهور غنی چندی قبل درباره مذاکرات صلح کشور اظهارداشت که کلید گفت‌وگوی سیاسی این است که طالبان بپذیرد نظام سیاسی آینده افغانستان بر اساس انتخابات است. بدون پذیرش انتخابات از سوی این گروه و ادامه جنگ حاضر به انتقال قدرت به دولت موقت نیست.

اشرف غنی با اشاره به درخواست طالبان برای کناره‌گیری‌اش از قدرت نیز گفته بود که او مانع صلح نیست بلکه تمرکز طالبان بر حذفش از قدرت به‌جای تمرکز بر راه‌حل، تکنیک این گروه برای اتلاف وقت است.

  پربازدید ترین