• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

واکنش شهروندان کشور به درج روز ملی فرهنگ هندوها و سیک ها در تقویم

واکنش شهروندان کشور به درج روز ملی فرهنگ هندوها و سیک ها در تقویم

شماری از شهروندان کشور از این طرح دولت در شبکه های اجتماعی استقبال کردند.

رییس مرکز رسانه‌های حکومت می‌گوید که رییس جمهور غنی به وزارت کار و امور اجتماعی هدایت داده است تا روزی را در تقویم به عنوان "روز ملی فرهنگ هندوها و سیک‌ها" کشور ثبت کند.

دواخان مینه‌پال، رییس مرکز رسانه‌های حکومت، روز سه‌شنبه چهارم جوزا، با تأیید این خبر به رسانه ها گفت که وزارت کار و امور اجتماعی در این مورد کار می‌کند.

او تاکید کرد که رییس جمهور در دیدار با 40 خانواده‌‌ هندو و سیک که به تازه‌گی به کشور بازگشته‌اند، این موضوع را مطرح کرده است.

شماری از کاربران کشور در شبکه های اجتماعی از این طرح رئیس جمهور قدردانی می‌کنند.

انارکلی هنریار، عضو مجلس سنا نیز در توییتی از رئیس جمهور سپاسگزاری و گفته است که براساس هدایت رییس جمهور غنی به وزارت کار و امور اجتماعی روزی به نام «روز ملی فرهنگ و هندوها و سیک‌ها» در تقویم ثبت می‌شود.

عالمبور عالمی می نویسد: "این خبر را که‌شنیدم از خوش‌حالی بال کشیدم و باورمندی‌ام نسبت به‌انسانیت و رواج انسان‌پنداری بیش‌تر شد. هم‌میهنان بسیار مهربان‌اند. بد دیده‌اند ولی هیچ‌گاهی بد نکرده‌اند".

وحیده توانا نگاشته است: "اقدام نیک و بجا است انها هم مانند ما افغان استند و حق دارند، ‏روز ملی فرهنگ هندوها و سیک‌ها در تقویم کشور درج می‌شود".

مریم محقق دیگر کاربر هموطن در توییترش می‌نویسد: "که با امدن طالبان، این موضوع تا چه حد دوام خواهد کرد؟".

قابل ذکر است که محمد اشرف غنی، رئیس جمهور روز کذشته در ارگ ریاست جمهوری با شماری از هندوها و سیک های عودت کنندۀ افغانستان دیدار کرد.

در این دیدار، رئیس جمهور همچنان اظهار داشت که شما در تاریخ درخشان کشور، جای بلند دارید و آرزو دارم که یکبار دیگر باعث همدلی، رفاه و توسعۀ تجارت در کشور شوید. شما بخش جدا ناپذیر جامعه افغانستانی هستید.

شهروندان هندو و سیک‌ افغانستان که در گذشته جمعیت قابل توجهی از باشنده‌گان کشور را تشکیل می‌دادند، در سال‌های اخیر شماری از آن‌ها به دلیل تهدیدات امنیتی کشور را ترک کرده‌اند. امسال 40 خانواده هندو و سیک دوباره به کشور بازگشتند و مورد استقبال گسترده قرار گرفتند.

  پربازدید ترین