• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

محقق گزارش ها در باره نهایی شدن اعضای شورای عالی دولت را رد کرد

محقق گزارش ها در باره نهایی شدن اعضای شورای عالی دولت را رد کرد

ریاست جمهوری می گوید که کارشیوه و فهرست اعضای شورای عالی دولت نهایی شده و قرار است به زودی این شورا نخستین نشست خود را برگزار کند.

ارگ نقش شورای عالی دولت را مشورتی می خواند.

لطیف محمود، معاون سخنگوی رییس جمهور، در این مورد گفت:” ساختار و میکانیزیم که قرار است در آینده نزدیک اعلام شود فهرست آن آماده شده است و همچنان آجندا و طرزالعمل آن نهای شده است.”

اما محمد محقق، مشاور امنیتی و سیاسی رییس جمهورغنی، در گفتگو با آریانانیوز در باره شورای عالی دولت و اختلاف‌های شماری از سیاستگران می گوید که به دلیل همین اختلاف‌ها انتظار نمی رود بزودی این شورا تشکیل شود.

محقق در این باره گفت:” اختلاف‌ها کمی اوضاع را پیچیده ساخته و در روزهای آینده انتظار نمی رود که تشکیل جلسه بدهد، در باره تصمیم گیری این شورا نیز حرف‌های وجود دارد.”

 محقق میگوید که افراد وفا دار به او در چهار ولایت کشور برای مقابله با هرگونه پیشروی طالبان، مسلح شده اند.

او در این باره گفت:” سلاح‌های که با نمد پیچانده شده بود، بیرون کشیده میشه، ما هم مرد صلح استیم وهم مرد جنگ، کسی فکر نکند که ما افتیده استیم”.

حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار و جمعیت اسلامی به رهبری صلاح الدین ربانی با ترکیب فعلی اعضای شورای عالی دولت مخالف اند.

فتاح احمدزی، سخنگوی جمعیت اسلامی به رهبری صلاح الدین ربانی، در این مورد گفت:” هر نهادی که ایجاد می شود باید چارچوب، ساختار و صلاحیت هایش مشخص باشد. این شورا باید صلاحیت تصمیم گیری را داشته باشد.”

گفته می شود که شورای عالی دولت 18 عضو دارد اما برخی حزب‌ها خواستار محدود شدن شمار اعضای این شورا استند.

  پربازدید ترین