• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

محمد داوود لغمانی به عنوان والی غزنی تعیین شد

محمد داوود لغمانی به عنوان والی غزنی تعیین شد

 بعد از اینکه با اعتراض مردم فاریاب، داوود لغمانی موفق نشد به عنوان والی این ولایت، کارش را آغاز کند، یک شورای ولایتی غزنی گفته که لغمانی به تازگی از سوی رئیس جمهور به عنوان والی غزنی تعیین شده است.

حسن‌رضا یوسفی، عضو شورای ولایتی غزنی، تأیید می‌کند که داوود لغمانی، والی پیشین فاریاب، به عنوان والی جدید غزنی تعیین شده است.

این اظهارات عضو شورای ولایتی غزنی در حالی صورت می گیرد که اداره مستقل ارگان های محلی تاکنون در این مورد چیزی نگفته است.

این در حالی است که آقای لغمانی برای مدت کمی به عنوان والی فاریاب ایفای وظیفه کرد؛ اما به دلیل نارضایتی باشندگان فاریاب و مخالفت مارشال دوستم، دوباره به کابل فرا خوانده شد.

اداره ارگان‌های محلی روز دوشنبه، 3 جوزا، در پایان دهمین روز اعتراض باشندگان فاریاب اعلام کرده بود که عبدالمقیم راسخ، معاون مالی و اداری ولایت فاریاب را به خاطر حل مشکلات و خواست مردم به عنوان سرپرست این ولایت تعیین کرده است.

داوود لغمانی در سوم ثور به جای نقیب‌الله فایق، به عنوان والی فاریاب تعیین شد. او قرار بود در بیست‌وپنجم ثور در دفتر کارش معرفی شود، اما با اعتراض باشند‌گان فاریاب، او از یک مرکز نظامی کارش را آغاز کرد. این اعتراض هم‌زمان با تقرر لغمانی در یک مقر نظامی در این ولایت، بیشتر شد و حتی افراد مسلح نیز پای شان به اعتراض گشوده شدند و بعد از مدتی مقامات دولتی اعلام کردند که لغمانی، به کابل بازگشته است.

  پربازدید ترین