• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

اشرف غنی برای تضعیف هزاره ها از طریق سرور دانش حزب می سازد!

اشرف غنی برای تضعیف هزاره ها از طریق سرور دانش حزب می سازد!

غنی، حمدالله محب و حاجی فضلی با سرور دانش سه ساعت ملاقات می نمایند طرح، برنامه، راجستر و مصرف حزب وحدت را بررسی می کنند و مبلغ بیست میلیون افغانی را برای آقای دانش می پردازند.

اشرف غنی احمدزی برای تضعیف و مصروف کردن هزاره ها از طریق سرور دانش با مصرف سی میلیون افغانی حزب می سازد!
جامعه هزاره چیزی که زیاد دارد حزب ناچل و ناکارآمد است و با اضافه کردن یک حزب سرکاری دیگر مشکلات هزاره ها بیشتر می‌گردد و شقاق و نفاق چقورتر می شود هزاره ها تجربه حزب سرکاری انسجام ملی را در زمان کرزی و حزب وحدت اسلامی نوین را در زمان اشرف غنی احمدزی دارند.

در زمانی که آقای محقق با ارگی ها رابطه خوب نداشت ارگی ها از وجود عباس ابراهیم زاده برای تضعیف و فشار بالای محقق استفاده نمودند و حزب وحدت اسلامی نوین را ساختند، هنگامی که محقق با ارگی ها وارد تعامل شد دیگر ارگی ها پروای عباس ابراهیم زاده را ندارند و اکنون عباس ابراهیم زاده به اپوزیسیون ارگی ها تبدیل شده است اما کار ارگی ها موفقانه عملی شد و هزاره های شمال چند قطبی شدند و محقق هم در کنار ارگی ها قرار گرفت.

عین همین سیاست را ارگی ها از طریق عطا محمد نور در میان تاجیک ها بازی کردند، با دادن امتیاز به عطا محمد نور حزب جمعیت اسلامی را به دو شاخه تقسیم کردند و اکنون هرج و مرج در میان تاجیکان جریان دارد و هر صدایی حق طلبی و عدالت‌خواهی تاجیکان را از طریق جمعیت اسلامی شاخه ارگ کنترل می نمایند.

تلاش ارگی ها فقط در پارچه پارچه کردن اوزبیک ها و ترکمن ها تا جایی ناکام مانده است. حوادث ولایت فاریاب نشان داد که دولتی های اوزبیک و ترکمن و حتی مخالفان مارشال دوستم در مقابل مردم خود دهن کجی نکردند و مانند تاجیک ها و هزاره ها علیه منافع مردم خود قرار نگرفتند.

ارگی ها بعد از حمله بالای بهسود و به خصوص حمله بالای مکتب سیدالشهدا که نمادی از نسل کشی پی در پی هزاره ها است و افشای پیوند تنگاتنگ ارگی ها با جوخه مرگ ملا نیازی که یکی از عاملین نسل کشی هزاره ها است که خود بارها اقرار کرده بود در فکر این افتاده اند که بیشتر هزاره ها را تکه تکه و پارچه پارچه نمایند و اینبار به آقای دانش دستور داده اند که حزب جدید به نام حزب وحدت بسازد و مکتوب راجستر حزب وحدت را هم به وزارت عدلیه فرستاده اند.

اشرف غنی احمدزی، حمدالله محب و حاجی فضلی در حدود دو هفته قبل با آقای دانش مدت سه ساعت ملاقات می نمایند طرح، برنامه، راجستر و مصرف حزب وحدت را بررسی می کنند و مبلغ بیست میلیون افغانی را برای آقای دانش می پردازند و مبلغ ده میلیون افغانی دیگر را به بعد از ایجاد و اعلام حزب وحدت توسط آقای دانش وعده می دهند.

ارگی ها علاوه بر ایجاد نفاق و شقاق بیشتر در جامعه هزاره میخواهند فشار بیشتر بالای کریم خلیلی وارد نمایند چون فعلا تنها از هزاره ها کریم خلیلی با اردوگاه ارگ میانه خوبی ندارد و ارگی ها بعد از رفتن آقای خلیلی به بامیان و بهسود ترس از این دارند که مبادا هزاره ها در گرد خلیلی جمع شوند همانگونه که آقای محقق را وارد اردوگاه ارگ کردند به همانگونه میخواهند خلیلی را هم وارد اردوگاه ارگ نمایند.

البته ایرانی ها هم گفته و شنیده می شود که با مطرح شدن سرور دانش و تضعیف دیگر رهبران هزاره چراغ سبز نشان داده اند چون ایرانی ها به این تحلیل رسیده اند که کار از طریق قوم سادات زیر نام شیعه در میان هزاره ها دیگر کاربرد ندارد و با گذشت هر روز هزاره ها از قبول رهبری سادات دوری می کنند. از همین سبب بهترین و مطیع ترین گزینه سرور دانش را می دانند و همچنان اکثراً کارکنان دفتر دانش را ملا های درس خوانده در قم و مشهد تشکیل می دهند و علاوه بر آن یک شخص بسیار نزدیک به ایران به نام حسن عبداللهی هم در این اواخر در دفتر آقای دانش به جمع مشاورین اضافه گردیده است.

خلاصه اینکه حزب سرکاری سرور دانش به حزب برای هزاره ها تبدیل نمی شود اما وسیله فشار، نفاق و شقاق در جامعه هزاره شده و باعث خزیدن چند نفر به امید به دست آوردن پول و یا به امید وظیفه از دروازه های خلیلی، محقق و ابراهیم زاده به دروازه دانش می گردد و با از بین رفتن اشرف غنی احمدزی این حزب نیز از میان می رود زیرا هر حزب که توسط دولت ایجاد شود با ختم دولت از بین می رود.

حسن علی عدالت

  پربازدید ترین