• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

دادگاه عالی: معین اسبق وزارت شهرسازی و پنج تن دیگر به زندان محکوم شدند

دادگاه عالی: معین اسبق وزارت شهرسازی و پنج تن دیگر به زندان محکوم شدند

خاطره سادات، معین اسبق مالی و اداری وزارت شهرسازی و پنج نفر دیگر به اتهام اختلاس و تزویر به زندان محکوم به مجازات شده اند.

دادگاه عالی با نشر خبرنامه‌ای اعلام کرده است که دادگاه ابتدایی رسیدگی به جرایم سنگین فساد اداری در جلسه‌ی علنی قضایی روز گذشته خاطره سادات، معین اسبق مالی و اداری وزارت شهرسازی و پنج نفر دیگر را به اتهام اختلاس و تزویر به زندان محکوم به مجازات کرده است.

به گفته این دادگاه، خاطره سادات مجموعاً به مدت ( چهار سال و هشت ماه) حبس تنفیذی٬ محمد ناصر مجموعاً به مدت (چهار سال و هشت ماه) حبس تنفیذی٬ ذبیح الله مجموعاً به مدت ( چهار سال و هشت ماه) حبس تنفیذی٬ فخرالدین مجموعاً به مدت( سه سال و شش ماه) حبس تنفیذی ٬ حفیظ الله مجموعاً به مدت (سه سال شش ماه) حبس تنفیذی و عظیم الدین به مدت (یک سال و دو ماه) حبس تنفیذی محکوم به مجازات گردیدند.

در ادامه این خبرنامه آمده است ک محمدناصر، ذبیح‌الله، خاطره سادات و حفیظ‌الله به رد مبلغ شش میلیون و 296 هزار و 880 افغانی در قضیه‌ی تزویر حواله شماره 101 محکوم به مجازات شده‌اند.

دادگاه عالی (استره محکمه) افزوده است که در یک قضیه دیگر، محمدناصر، ذبیح‌الله، خاطره سادات، حفیظ‌الله و فخرالدین به رد مبلغ هفت میلیون و 179 هزار و 694 افغانی بابت تزویر حواله شماره 123 و رد مبلغ شش میلیون و 79 هزار و 694 افغانی بابت تزویر حواله شماره 260 محکوم به مجازات شده‌اند.

همچنین، جلسه‌ی قضایی دادگاه ابتداییه رسیدگی به جرایم سنگین فساد اداری در قضیه‌ی تزویر حواله شماره 404، محمدناصر، ذبیح‌الله، خاطره سادات، فخرالدین و عظیم‌الدین را به رد مبلغ هشت میلیون و 987 هزار و 440 افغانی طور علی‌السویه محکوم به مجازات کرده است.

  پربازدید ترین