• پنج شنبه, 06 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

معاون عبدالله: جهان به این نتیجه رسیده که امارت طالبان در افغانستان پذیرفتنی نیست

 معاون عبدالله: جهان به این نتیجه رسیده که امارت طالبان در افغانستان پذیرفتنی نیست

 معاون شورای عالی مصالحه کشور اعلام کرد: کشورهای جهان به این نتیجه رسیده‌اند که احیای امارت طالبان در افغانستان پذیرفتنی نیست.

«اسدالله سعادتی» معاون شورای عالی مصالحه درباره آخرین تحولات روند صلح گفت: خروج آمریکا و ناتو از افغانستان به معنی پایان همکاری‌های سیاسی، اقتصادی و امنیتی جهان با افغانستان نیست.

وی تاکید کرد:علایق دنیا و دیپلماسی جهانی در حمایت از دستاوردهای 20 ساله افغانستان بوده و اجماع قاطع دنیا براین است که دیگر امارت طالبان برای هیچکس قابل قبول نیست.

سعادتی افزود: دنیا همنوا با ما و مردم افغانستان از روند صلحی جانبداری می‌کند که در آن به حقوق و آزادی‌های اساسی مردم افغانستان احترام گذاشته شود.

معاون دوم شورای عالی مصالحه ادامه داد که با وجود آغاز خروج نظامیان خارجی، تعهدات جامعه جهانی در عرصه‌های مختلف برای حمایت از افغانستان پا برجاست.

وی تصریح کرد که چگونگی وضعیت افغانستان پس از حضور نظامیان خارجی بیشتر از هر عامل دیگری به موفقیت و پیشرفت روند صلح و گفتگو‌های ملی مرتبط به این روند وابسته است.

پیش از این «عنایت‌الله بابر فرهمند» معاون اول شورای عالی مصالحه گفته بود که در چند ماه گذشته روند صلح شدت و گرمی خود را از دست داده است و به سردی گراییده است.

فرهمند همچنین گفته بود که جامع جهانی در روند صلح افغانستان نقش تماشاگر به خود گرفته است و این به نفع آنها نیز نیست.

  پربازدید ترین