• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

سردار محمد ابوالفضل: مردم مطابق ارشادات امام (ره) از دست درازی بیگانگان به کشور جلوگیری کنند

سردار محمد ابوالفضل: مردم مطابق ارشادات امام (ره) از دست درازی بیگانگان به کشور جلوگیری کنند

 رییس اسبق تفتیش وزارت دفاع ملی افغانستان که در وبیناری پیرامون اندیشه‌های امام خمینی (ره) در کابل، به مناسبت سالگرد رحلت ایشان صحبت می‌کرد، اظهار داشت: مردم افغانستان مطابق با اندوخته‌ها و تجربیات گذشته و ارشادات حضرت امام خمینی (ره) از دست‌درازی‌های کشورهای منطقه و جهان بر منافع ملی و امورات داخلی کشور جلوگیری کنند.

همزمان با فرا رسیدن 32مین سالروز ارتحال حضرت امام خمینی(ره)، بزرگ بیدارگر و مبارز مسلمان در عصر حاضر و بنیان‌گذار انقلاب اسلامی در جهان، دفتر مرکزی مرکز فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی تبیان در کابل وبینار «واکاوی اندیشه‌های امام خمینی(ره)(ره)؛ از عزت و کرامت انسانی تا نظام‌سازی اسلامی و مسأله افغانستان» را برگزار کرد.

جنرال سردار محمد ابوالفضل، رییس اسبق تفتیش وزارت دفاع ملی افغانستان که در این وبینار صحبت می‌کرد، بیان کرد؛ با اینکه حکومت وقت کمونیستی تبلیغات علیه انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام (ره) را به راه انداخته بود و فکر جوانان را مخدوش می‌کرد، اما این حرکت دیری نپایید و مردم علیه نظام کمونیستی اقدام کردند و توطئه‌ها یکی پس از دیگری خنثی شدند و سرانجام جهاد به پیروزی رسید.

به گفته او، در ایران نیز انقلاب اسلامی به رهبری امام (ره) قوام پیدا کرد و به پیروزی رسید و این دو تحول عظیم در دو کشور همسایه پیامدهای مهمی را در منطقه و جهان و رقم زد.

او همچنین بیان داشت که اثرات حمایت بی‌دریغ امام از جهاد مردم افغانستان در تمام سنگرها مشهود بود و تصویر امام در هرجایی دیده می‌شد و مردم همواره تکیه بر ارشادات امام داشتند و از هدایت او الهام می‌گرفتند.

وی تاکید کرد که مردم افغانستان فراموش نکنند و الگوگیری از امام خمینی را همچنان ادامه دهند و همان‌گونه که با متجاوزین شوروی سابق برخورد کردند، با سایر متجاوزین که گاهی از هر گوشه و کنار به کشور دست‌درازی می‌کنند، برخورد کرده و افغانستان را از چنگال اجانب نجات دهند.

او، از مردم افغانستان خواست که مطابق با اندوخته‌ها و تجربیات گذشته و ارشادات الهام بخش امام خمینی (ره) از دست‌درازی‌های کشورهای منطقه و جهان به منافع ملی و امورات داخلی کشور جلوگیری کنند.

از دید سردار محمد ابوالفضل، انقلاب اسلامی به رهبری امام بر تمام جهان اسلام به‌ویژه افغانستان تاثیر گذاشت؛ شوروی سابق که تقریباً بر نیمی از جهان تسلط داشت، تلاش می‌کرد که ایران را تحت فشار قرار دهد تا از حمایت مردم افغانستان و مجاهدین دست بر دارد، اما امام با شعار نه شرقی و نه غربی، خواهان توقف متجاوزین شرق و غرب در دنیای اسلام بود.

به گفته جنرال ابو الفضل؛ پس از پیروزی جهاد مردم افغانستان، حضرت امام خمینی (ره) آن سخن تاریخی خود را بیان کرد و گفت: مجاهدین افغانستان سیلی محکمی به صورت روس‌ها زدند که دیگر سرشان را بلند نخواهند کرد.

این در حالی است که امام خمینی(ره) جدای از این‌که یک بیدارگر مسلمان و رهبر دینی و مذهبی جامعه اسلامی و امت مسلمان بود، یک سیاست‌مدار، تئوری‌پرداز و نظام‌ساز اسلامی نیز بود. بررسی اندیشه‌های این شخصیت نخبه و منحصر به فرد جهان اسلام در ابعاد مختلف، به خصوص در حوزه مسائل سیاسی و نظام‌‌سازی اسلامی، می‌تواند راه‌گشای بسیاری از مشکلات امروزی جهان اسلام باشد. افغانستان در شرایطی که با تأکید گروه طالبان بر ایجاد یک نظام اسلامی فراگیر، بیش از هر زمانی می‌تواند با بهره‌گیری و مطالعه اندیشه‌های سیاسی و دولت‌داری امام خمینی(ره) کلید قفل دست‌یابی به چنین نظام متعالی را پیدا کند.

  پربازدید ترین