• پنج شنبه, 30 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

مولوی عالمیار: امام خمینی(ره) اسراییل را دشمن اسلام و امریکا را حامی اسراییل می دانست

 مولوی عالمیار: امام خمینی(ره) اسراییل را دشمن اسلام و امریکا را حامی اسراییل می دانست

 مولوی سبحان‌محمد عالمیار؛ عضو هیأت رهبری شورای اخوت اسلامی در ولایت هرات که در وبیناری پیرامون اندیشه‌های امام خمینی(ره) در کابل، به مناسبت سالگرد ارتحال ایشان صحبت می‌کرد، گفت امام خمینی(ره) اسراییل را دشمن اسلام و امریکا را حامی اسراییل می‌دانست و بزرگ‌ترین حامی مستضعفان جهان بود.

همزمان با فرارسیدن سی‌و‌دومین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره)، بزرگ بیدارگر و مبارز مسلمان در عصر حاضر و بنیان‌گذار انقلاب اسلامی در جهان، دفتر مرکزی مرکز فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی تبیان در کابل وبینار «واکاوی اندیشه‌های امام خمینی(ره)(ره)؛ از عزت و کرامت انسانی تا نظام‌سازی اسلامی و مسأله افغانستان» را برگزار کرد.

مولوی سبحان‌محمد عالمیار؛ عضو هیأت رهبری شورای اخوت اسلامی در ولایت هرات که در این وبینار صحبت می‌کرد، حضرت امام را نور درخشنده ای خواند که در سال 1357 در آسمان ایران ظاهر شد.

 به گفته این عالم دینی، نوری که از انقلاب اسلامی به رهبری امام انتشار یافت در حقیقت تمام عالم را روشن ساخت.

به عقیده او، امام خمینی از جمله مجددین دین اسلام بود و غبار جهالت را از قامت اسلام پاک کرد، و او بود که برای بار اول امریکای ابرقدرت جهان را شیطان بزرگ معرفی کرد.

عالمیار افزود که حضرت امام با تیزبینی به تمام ملت های دنیا به خصوص مسلمانان جهان خطاب کرد که امریکا شما را می بلعد و هوشیار باشید که برای تضعیف مسلمین همیشه دست به کار است و هر رییس جمهوری که در امریکا سر کار بیاید یک سیاست را دنبال خواهد کرد.

این عالم دینی در ادامه گفت که یکی از مسائل بسیار مهمی که حضرت امام خمینی(ره) در عصر خود بر آن تاکید می کرد این بود که می گفت اسرائیل دشمن مسلمانان است؛ زیرا رژیم صهیونیستی که بنیان‌گذار اسرائیل می باشد بر اساس بنیه فکری به هیچ دینی پایبند نیست و عقیده شان از هر دینی آسمانی منحرف شده است، از این جهت اسرائیل، دشمن اسلام است نه ایران، و همزمان می گفت که کارتر رییس جمهور وقت امریکا نیز رفیق اسرائیل است.

عالمیار همچنین اظهار داشت: بنا بر تشخیص حضرت امام خمینی، رؤسای جمهوری امریکا از آن زمان تاکنون از رژیم اسرائیل حمایت کرده اند.

این عضو شورای اخوت اسلامی هرات بیان داشت که یکی از ویژگی های عمده حضرت امام خمینی(ره) تاکید بر وحدت میان مسلمانان بود و به همین منظور سالروز ولادت سرور کائنات حضرت پیامبر گرامی اسلام(ص) را هفته وحدت نام‌گذاری کرد و اختلاف تاریخ ولادت را نقطه نزدیک‌شدن پیروان مذهب شیعه و سنی قرار داد که طی چهارده قرن یک حرکت بی نظیر بوده‌است.

از نظر این عالم برجسته دینی، امام در ادامه فعالیت های سیاسی و اجتماعی‌اش نه تنها برای ایران تلاش می کرد؛ بلکه از مستضعفین جهان به ویژه مردم فلسطین همواره حمایت می نمود و برای ادامه هدف حمایت از مردم فلسطین و دفاع از قدس شریف جمعه آخر رمضان را روز قدس نامید و تا امروز این فریاد ظلم ستیزانه از حلقوم تمام آزاداندیشان جهان بلند است.

او همچنین ادامه داد که حضرت امام روز نهم عرفه را روز برائت از مشرکین اعلام کرد و یکبار دیگر سنت خداوند را که در قرآن کریم بر آن تاکید شده زنده کرد و با شعار نه شرقی، نه غربی؛ جمهوی اسلامی، این حقیقت قرآنی را جامه عمل پوشاند.

مولوی عالمیار در پایان، یکبار دیگر تاکید کرد که تمام حرکات و سکنات امام برای همه جهانیان الگو است و تمام فعالیت های ایشان مطابق شریعت ناب محمدی(ص) بود.

این در حالی است که امام خمینی(ره) جدای از این‌که یک بیدارگر مسلمان و رهبر دینی و مذهبی جامعه اسلامی و امت مسلمان بود، یک سیاست‌مدار، تئوری‌پرداز و نظام‌ساز اسلامی نیز بود. بررسی اندیشه‌های این شخصیت نخبه و منحصر به فرد جهان اسلام در ابعاد مختلف، به خصوص در حوزه مسائل سیاسی و نظام‌‌سازی اسلامی، می‌تواند راهگشای بسیاری از مشکلات امروزی جهان اسلام باشد. افغانستان در شرایطی که با تأکید گروه طالبان بر ایجاد یک نظام اسلامی فراگیر، بیش از هر زمانی می‌تواند با بهره‌گیری و مطالعه اندیشه‌های سیاسی و دولت‌داری امام خمینی(ره) کلید قفل دست‌یابی به چنین نظام متعالی را پیدا کند.

  پربازدید ترین