• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

دبیر کل حزب رفاه ملی افغانستان: انقلاب اسلامی ایران روح تازه به جهان اسلام بخشید

دبیر کل حزب رفاه ملی افغانستان: انقلاب اسلامی ایران روح تازه به جهان اسلام بخشید

دبیرکل حزب رفاه ملی افغانستان در سالگرد رحلت حضرت امام خمینی «ره» اعلام کرد که انقلاب اسلامی ایران با رهبری امام فرزانه روح و جان تازه‌ای به جهان اسلام بخشید.

«محمدحسن جعفری» روز پنجشنبه در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا گفت که بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران در واقع با رهبری انقلاب اسلامی ایران توانست جان و روح تازه ای به وضعیت نیمه جان جهان اسلام بدمد و با این انقلاب جامعه اسلامی را متحول سازد.

وی گفت که امام راحل راه و مسیر روشنی را برای آزاد اندیشان در کشورهای اسلامی و غیر اسلامی ترسیم کرد که پس از وی نیز با توجه به گفته خود آن حضرت، آزادی خواهان نخواهند به بیراهه بروند و همچنان مسیر اسلام ناب را ادامه دهند.

دبیرکل حزب رفاه ملی افغانستان ابراز امیدواری کرد که جهان اسلام بتواند از این پس مسیری را که امام راحل به عنوان احیا کننده اسلام ناب محمدی ترسم و کرده بود، ادامه دهند.

جعفری می گوید که امام خیمنی (ره) در همان دوران مردم افغانستان را برداران خود خوانده بود و با همین افکار در سخت ترین شرایط از منافع بزرگ جمهوری اسلامی ایران گذشت و در کنار برداران افغان خود ایستاد و با توجه به منافع مردم افغانستان به خواسته های اتحاد جماهیر شوروی (سابق) نه گفت و رهبران جهان کمونیست را نیز به حیرت انداخت.

به باور جعفری، درک سخنان آنوقت امام راحل برای دولت و ملت افغانستان مشکل بود در حالی که می دیدند آن حضرت منافع ایران را نادیده گرفت و بر منافع ملت مظلوم افغانستان پافشاری کرد، زیرا ایران آنروز 8 سال جنگ تحمیلی را متحمل شده بود و در شرایط سختی قرار داشت و مردم افغانستان امروز درک می کنند که امام خمینی در چه شرایطی از کمک به مردم مظلوم افغانستان دست برنداشت و در کنار آنها استوار ایستاد.

به اعتقاد این آگاه سیاسی افغانستان، انقلاب اسلامی ایران با رهبری امام خمینی روزنه امید و نقطه عطفی برای آزادی خواهان در همه کشورهای اسلامی و غیر اسلامی بود.

این سیاستمدار افغانستان می افزاید که بیش از سه دهه از رحلت امام می گذرد اما اثرات افکار آزادی خواهانه وی همچنان چراغ راه حرکت مسلمانان آزاده کشورهای اسلامی است و به آزادی  خواهان هنوز هم انرژی می بخشد.

جعفری می گوید که اکنون امام خامنه ای جانشین خلف امام راحل با رهبری خردمندانه خط امام راحل را ادامه داده و با سیاست های خردمندانه خود وحشت در دل استکبار ایجاد کرده است.

وی ابزار امیدواری و اطمینان کرد که آرمان های وحدت بخش آن حضرت در عصر حاضر نیز بتواند همچنان عامل همکاری و همبستگی هرچه بیشتر ملل اسلامی باشد به ویژه در عصری که تشخیص راه های درست از نادرست چندان راحت نیست.

  پربازدید ترین