• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

موضوع مقابل سفارت افغانستان، آن گونه که بازتاب یافته، نبوده/ روابط بسیار خوب دو کشور از این موضوعات سطحی آسیب نمی بیند

موضوع مقابل سفارت افغانستان، آن گونه که بازتاب یافته، نبوده/ روابط بسیار خوب دو کشور از این موضوعات سطحی آسیب  نمی بیند

به دنبال انتشار بیانیه وزارت امورخارجه افغانستان، در مورد آنچه بازداشت تعدادی از اتباع کشور در نزدیکی سفارت افغانستان در تهران توسط نیروی انتظامی عنوان شد، و بازتاب رسانه‌ای آن، رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، ضمن تأکید بر پیگیری جدی موضوع تا حصول نتیجه، تأکید کرد که روابط برادرانه و بسیار خوب دو کشور از این موضوعات سطحی آسیب نمی‌بیند.

سردار رضادوست روابط و تعاملات فی‌مابین با مسئولان افغانستان را بسیار خوب و نزدیک ارزیابی نمود و اظهار داشت: "روابط دو ملت افغانستان که ناشی از پیوندهای عمیق تاریخی، مذهبی، فرهنگی و... می‌باشد، ناگسستنی بوده و فرصت‌طلبان امکان موج‌سواری رسانه‌ای و سوء‌استفاده از این گونه موضوعات سطحی، اهداف مغرضانه سیاسی خود را نخواهد داشت و به لطف خدا، خدشه‌ای به این پیوند دولت و ملت دو کشور برادر و همسایه وارد نخواهد شد".

وی با بیان این‌که اصل موضوع با آنچه که بازتاب یافته، مطابقت ندارد، عنوان داشت: "خودروی حامل اتباع خارجی غیرمجاز که در خیابان‌های اطراف منطقه سفارت دستگیر شده بودند، در حال عبور از خیابان مقابل سفارت بوده که مأموران داخل خودروی مذکور، با مشاهده تجمع جمعیت و شلوغی در مقابل سفارت افغانستان و با این گمان که ممکن است این شلوغی غیرعادی باشد، توقف کوتاهی نموده و برای بررسی موضوع، لحظاتی از خودرو پیاده می‌شوند و در آن‌سو، برخی کارکنان سفارت افغانستان با این تصور که افراد داخل اتوبوس، از اتباع مقابل سفارت که برای انجام امورات اداری و شخصی مراجعه نموده‌اند، می‌باشند، با ماموران وارد بحث می‌گردند و بر اساس این سوء‌تفاهم، مشاجره‌ای صورت می‌گیرد که در نهایت مشکل مرتفع می گردد".

رییس پلیس مهاجرت و گذرنامه نیروی انتظامی ایران در ادامه افزود: "پلیس در حال بررسی ابعاد موضوع بوده و در صورت وجود تخلف یا هرگونه بی‌مبالاتی در این خصوص، با خاطیان برخورد لازم صورت می‌پذیرد".

وی اتباع حاضر در ایران را "میهمانان عزیز جمهوری اسلامی ایران" دانسته و اظهار داشت: "در این سال‌ها ثابت شده است که پلیس خدمات بسیار مناسبی به آنان ارائه نموده و همواره با رایزنی‌های مستمر با مسئولان، سعی در ارائه خدمات بهتر به این عزیزان را دارد".

این در حالی است که وزارت امورخارجه افغانستان هفته گذشته در یک اعلامیه از بازداشت تعدادی از اتباع کشور در نزدیکی سفارت افغانستان در تهران خبر داده و گفته بود که نگرانی خود را در پیوند به این رویداد با نهادهای ذیربط جمهوری اسلامی ایران در میان گذاشته است.

  پربازدید ترین