• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

وزارت صحت عامه بازگشایی زودهنگام مکاتب و دانشگاه ها را شایعه خواند

وزارت صحت عامه بازگشایی زودهنگام مکاتب و دانشگاه ها را شایعه خواند

 وزارت صحت عامه گزارش‌ها در مورد بازگشایی زودهنگام مکاتب و دانشگاه‌ها را شایعه خوانده و گفته که تا هنوز هیچ تصمیمی در این مورد گرفته نشده است.

گزارش شده بود که قرار است از آغاز هفته آینده دانشگاه‌ها و مکاتب بازگشایی شود.

وزارت صحت عامه اما با رد این گزارش‌ها، امروز (سه‌شنبه، 8 سرطان) در اعلامیه گفت که کمیته مشترک متشکل از نمایندگان این وزارت، شورای طبی، وزارت تحصیلات عالی، وزارت معارف و اتحادیه دانشگاهای خصوصی و دولتی تشکیل شده است و قرار است روی طرح بازگشایی نهادهای آموزشی کار کنند.

وزارت صحت عامه گفته است که این کمیته پس از بررسی‌های طرح بازگشایی مکاتب و دانشگاه‌ها، در صورت اتخاذ هر تصمیمی اطلاع خواهد داد.

طبق اعلام پیشین وزارت صحت عامه، تمامی نهادهای آموزشی و محلات تجمع از جمله هتل‌های عروسی، باشگاه‌های ورزشی، حمام‌ها و سایر مکان‌هایی که امکان انتقال ویروس کرونا در آن وجود دارد، تا هژدهم ماه جاری تعطیل است.

وحید مجروح؛ سرپرست وزارت صحت عامه، پیش‌تر گفته بود که به دلیل رخصتی مکاتب تحت فشار است و به همین دلیل کار را روی طرح بازگشایی مکاتب و دانشگاه‌ها آغاز می‌کند.

سخنگویان وزارت تحصیلاتی عالی نیز اعلام کرده است که هیچ تصمیمی درباره بازگشایی مکاتب و دانشگاه‌ها روی دست گرفته نشده است.

  پربازدید ترین