• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

مرگ 52 بیمار مبتلا به ویروس کرونا و ثبت 414 رویداد تازه در کشور

 مرگ 52 بیمار مبتلا به ویروس کرونا و ثبت 414 رویداد تازه در کشور

وزارت صحت‌عامه امروز یک شنبه اعلام کرد که در شبانه‌روز گذشته، 414 رویداد تازه مثبت ویروس کرونا در افغانستان ثبت شده‌اند.

بربنیاد آمارهای این وزارت، در این مدت 52 بیمار کووید نزده جان باخته و 1 هزار و 224 بیمار هم بهبود یافته‌اند.

آمارهای وزارت صحت نشان می‌دهند که شمار روزانۀ مبتلایان به کرونا و رویدادهای فوتی در اثر کرونا نسبت به روز شنبه افزایش یافته اند.

این در حالی است که تا یک هفتۀ پیش، شمار روزانۀ مبتلایان به کرونا بالاتر از یک‌هزار بود و شمار‌ جان‌باخته‌گان هم بیش از 50 تن می‌رسید.

رویدادهای تازه در ولایت‌های کابل، کندهار، ننگرهار، کندز، تخار، بغلان، هلمند، بامیان، غزنی، نیمروز، دایکندی، کنر، لغمان، جوزجان و سرپل ثبت شده‌اند که از این میان، هرات با ثبت 154 رویداد، بلندترین شمار مبتلایان به کرونا را در شبانه‌روز گذشته داشته‌است و همین‌طور پنجشیر و لوگر با داشتن دو و چهار رویداد مثبت، پایین‌ترین شمار مبتلایان به کرونا را در این مدت داشته‌اند.

رویدادهای فوتی در شبانه‌روز گذشته هم در ولایت‌های کابل، هرات، ننگرهار، تخار، میدان ورک، هلمند، بدخشان، پکتیا، کاپسیا، لوگر، لغمان، جوزجان، و سر پل رخ داده‌اند.

با ثبت این آمارهای تازه، شمار مجموعی مبتلایان به کرونا در افغانستان به 144 هزار و 285 تن و شمار جان باخته‌گان به شش هزار و 477 تن و شمار بهبود یافته‌گان به 93 هزار و 59 تن رسید.

همزمان با این، وزارت تحصیلات عالی می‌گوید که قرار است تا دوهفتۀ دیگر درس‌های حضوری دانشجویان تمامی نهادهای تحصیلات عالی کشور به‌گونۀ تدریجی آغاز شوند.

بربنیاد فیصلۀ این وزارت، این روند از ولایت‌هایی آغاز می‌شود که میزان مبتلایان به کرونا پایین‌تر از 35 درصد است و نیز دانشجویان واکسین خواهند شد.

  پربازدید ترین