• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

فقدان رجایی، ضایعه ای بزرگ برای جامعه فرهنگی ایران و افغانستان است

 فقدان رجایی، ضایعه ای بزرگ برای جامعه فرهنگی ایران و افغانستان است

 رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در افغانستان؛ ضمن تسلیت درگذشت محمد سرور رجایی؛ فقدان این شاعر و فعال فرهنگی مهاجر را ضایعه‌ای بزرگ برای جامعه فرهنگی ایران و افغانستان خواند.

غلام‌حسین شیرزاد مقدم رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در افغانستان ضمن تسلیت درگذشت محمد سرور رجایی؛ شاعر و فعال فرهنگی افغانستانی مهاجر در ایران، اظهار داشت که بدون شک فقدان این چهره ادبی و پژوهشگر پرتلاش نه تنها یک ضایعه بزرگ برای جامعه فرهنگی افغانستان، بلکه ضایعه بزرگی برای جامعه فرهنگی ایران نیز است.

پیام کامل رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در افغانستان به شرح زیر است:
انالله و انا الیه راجعون
با تاسف و اندوه بسیار، محمد سرور رجایی؛ نویسنده، کارگردان، مستندساز و شاعر توانا و دردمند افغانستانی در اثر ابتلا به ویروس منحوس کرونا چشم از این جهان فروبست. درگذشت آن مرحوم که عمری در جبهه فرهنگی به فعالیت مجاهدانه پرداخت را به مردم افغانستان و به‌ویژه خانواده محترم آن مرحوم و بازماندگانش تسلیت و تعزیت عرض می‌کنم.

بدون شک فقدان این چهره ادبی و پژوهشگر پرتلاش نه تنها یک ضایعه بزرگ برای جامعه فرهنگی افغانستان، بلکه ضایعه بزرگی برای جامعه فرهنگی ایران نیز است. برای روح این چهره فرهنگی، غفران و رحمت الهی و برای بازماندگان صبر و اجر عاجل مسئلت دارم.

روحش شاد و یادش گرامی.

  پربازدید ترین