• سه شنبه, 04 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

جنگ در هرات؛ طالبان در ورودهای شهر سنگر گرفته اند

جنگ در هرات؛ طالبان در ورودهای شهر سنگر گرفته اند

 درگیری‌های شهر هرات در غرب کشور همچنان ادامه دارد و طالبان در ورودی‌های شهر سنگر گرفته‌اند، با این حال نیروهای امنیتی نیز می‌گویند که عملیاتی را علیه مهاجمان آغاز کرده‌اند.

در حالی که طالبان به دروازه‌های شهر هرات رسیده‌اند اما سخنگوی والی هرات اظهارداشت که نیروهای امنیتی در اطراف این شهر عملیاتی را علیه طالبان راه انداخته‌اند.

«جیلانی فرهاد» سخنگوی والی هرات به تسنیم گفت که طالبان در داخل خانه‌ها سنگر گرفته است و با استفاده از این موقعیت نیروهای امنیتی را هدف قرار می‌دهد اما نیروهای دولتی نیز در تلاش هستند تا ضمن ادامه عملیات به غیرنظامیان صدمه‌ای نرسد.

به گفته فرهاد، تحرکات طالبان در بخش‌های جنوب و غرب هرات مشاهده می‌شود اما در بخش شمال و شرق هرات هیچ تحرکی گزارش نشده است.

برخی منابع خبری می‌گویند که تحرکات طالبان در «سه پلک»، «دروازه قندهار»، ولسوالی «انجیل» در جنوب هرات همچنان درگیری‌ها ادامه دارد همچنین گفته می‌شود که طالبان مناطق «شیدایی» درغرب هرات، «کمرکلاغ» و «پلیس راه» در شمال هرات را تحت کنترل دارند.

از سوی دیگر نیز «قاری یوسف احمدی» سخنگوی طالبان به خبرنگار تسنیم گفت که طالبان از سه سمت به شهر هرات حمله کردند و بالای نیروهای حکومتی حملاتی را سازماندهی کرده‌اند.

در حالی که برخی شایعات از توافق طالبان برای عدم ورود به داخل شهرها منتشر شده است اما سخنگوی طالبان اظهارداشت که «هدف ما کوبیدن دشمن است چه در خارج و یا داخل شهر».

احمدی در پاسخ به این سوال که آیا طالبان از خانه‌های مردم به عنوان سنگر استفاده می‌کنند نیز تاکید کرد: «ما دشمن خود را تعقیب می‌کنیم هرجا که او پناه می‌گیرد ما او را هدف قرار می‌دهیم».

با این حال، شورای هماهنگی نظامی ولایت هرات در اطلاعیه‌ای از مردم خواسته است که در خانه‌های خود بمانند.

در این اطلاعیه آمده که «قرار است غرض پاکسازی نواحی آسیب پذیر شهر هرات از وجود عناصر هراس افکن و طالبان، عملیات پاکسازی در مناطق شمال شهر، حوزه‌های هفتم، چهاردهم، دوم، سوم و انجیل، قریه کبابیان و پل مناردا» راه اندازی شود.

این اطلاعیه از شهروندان هراتی خواسته است تا در خانه‌های خود بمانند و از تردد در این مناطق خودداری کنند.

  پربازدید ترین