• پنج شنبه, 06 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

جبهه مقاومت: جنگجویان خارجی در کنار طالبان در هرات حضور دارند

 جبهه مقاومت: جنگجویان خارجی در کنار طالبان در هرات حضور دارند

 مقام‌های جبهه مقاومت مردمی در ولایت هرات می گویند که شواهد عینی نشان می‌دهد که در جنگ کنونی طالبان با نیروهای امنیتی در این ولایت، جنگجویان خارجی که اکثرا تبعه کشورهایی مانند جمله پاکستان هستند به گونه پررنگ حضور دارند.

عبدالرازق احمدی؛ سخنگوی جبهه مقاومت مردمی حوزه غرب در پاسخ به این‌که طالبان جوانان مردم را به زور مسلح نموده و به جنگ وادار می کنند، گفت که طالبان با ارتکاب اعمال ضد بشری از منازل، فرزندان و اموال مردم سوء استفاده می کنند و چیزی جز وحشیگری و بربریت از خود به جای نمی گذارند.

وی علاوه نمود: برخی از هراتی هایی که از آمدن طالبان خوشبین بودند و همراه آنها به ولسوالی ها آمده بودند، از سوی طالبان خلع مسئولیت شده و تعدادی از چهره های مطلقا پاکستانی در میدان حضورپیدا کرده اند و افرادی خارج از ولایت مسئولیت این افراد بومی را گرفته اند که با برملا شدن چهره واقعی طالبان، می طلبد تا ما نسبت به گذشته هوشیارتر و بیدارتر شده و اتحاد و برادری خود را تقویت ببخشیم.

آقای احمدی همچنین با اشاره به اینکه اکثر جنگجویان طالبان در هرات چهره های اجنبی هستند، تصریح نمود: یک شبکه عظیم تروریستی که از سابق با گروه طالبان در ارتباط بودند اعضای شبکه هایی چون القاعده، چچنی ها و دیگر افرادی که در گوشه و کنار دنیا جز تخریب و ویرانگری پلانی ندارند در هرات تجمع کرده اند.

وی افزود: مردمی که در این روزها جنگجویان طالب را از نزدیک دیده اند، تاکید می کنند که افراد طالبان مربوط به وزیرستان و پنجاب و حتی دیگر کشورهای خارج از منطقه هستند که با زبان های مختلف تکلم می کنند.

سخنگوی جبهه مقاومت مردمی حوزه غرب کشور همچنین تاکید کرد که در جنگ های اخیر تعدادی از افراد طالبان اسیر شده اند که پس از تحقیقات، چهره های شان رسانه ای و هویت اصلی شان به مردم معرفی خواهد شد.

پیش از این نیز مقام‌های دولتی از جمله اشرف‌غنی؛ رییس جمهوری و بسم الله محمدی؛ سرپرست وزارت دفاع گفته‌ بودند که حدود 10 هزار جنگجوی خارجی که اکثر آنها پاکستانی هستند طی یکماه اخیر به طالبان پیوسته اند.

این در حالی است که جنگجویان طالبان در این روزها از کودکان به عنوان سپر انسانی و از منازل مسکونی مردم به عنوان سنگر استفاده می کنند تا جلو پیشروی و حملات نیروهای امنیتی را علیه خود را بگیرند.

  پربازدید ترین