• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

معاون اول ریاست جمهوری: شکست نظامی طالبان حتمی است

 معاون اول ریاست جمهوری: شکست نظامی طالبان حتمی است

معاون رئیس جمهور با اشاره به آواره شدن هزاران نفر در ولایت قندهار به دلیل جنگ، می گوید که طالبان از نظر سیاسی و اخلاقی شکست فجیعی را متقبل شدند و شکست نظامی آنان، حتمی است.

امرالله صالح معاون اول ریاست جمهوری امروز (چهارشنبه) در فیسبوکش نوشته که فرار هزاران خانواده با عزت قندهاری از ظلم و وحشت طالبان، نشان از ادعای دروغین آنها دارد.

او نوشته است که «لشکر جهل ادعای جعل و باطل دارند، مبنی بر اینکه حمایت روستاییان را با خود دارند. این روستاییان شریف چرا خانه به دوش شده اند.»

معاون اول ریاست جمهوری همچنین افزوده که طالبان از نظر سیاسی و اخلاقی شکست فجیعی را متقبل شده است. او گفته که شکست نظامی شان حتمی است.

قابل ذکر است که در روزهای اخیر ولایت های قندهار، هلمند و هرات مورد حملات شدید طالبان قرار گرفته اند. در پی این حملات هزاران تن مجبور به فرار شده اند.

در همین حال؛ یوناما روز گذشته (سه شنبه، 12 اسد) گفت که با تشدید نبردها میان نظامیان دولتی و جنگجویان طالبان، غیرنظامیان بیشترین خسارات را در شهر قندهار و لشکرگاه، مرکز ولایت هلمند متحمل شده اند.

بر اساس معلومات ملل متحد در این مدت، 10 غیرنظامی در لشکرگاه و پنج غیرنظامی در شهر قندهار کشته شده و 85 غیرنظامی در مرکز هلمند و 42 غیرنظامی دیگر در شهر قندهار زخمی شده اند.

  پربازدید ترین