• سه شنبه, 04 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

طالبان: حملات «انتقامجویانه» علیه مقامات دولت کابل آغاز شده است

 طالبان: حملات «انتقامجویانه» علیه مقامات دولت کابل آغاز شده است

طالبان ضمن به عهده گرفتن حمله انتحاری به منزل سرپرست وزارت دفاع ملی اعلام کرد که این رویداد آغاز حملات انتقامجویانه علیه مقامات دولت کابل است.

«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان با انتشار بیانیه‌ای مدعی شد که در حمله انتحاری شب گذشته به منزل سرپرست وزارت دفاع تلفات سنگین مالی و جانی به «دشمن» وارد شده است.

وی افزود که این حمله انتحاری «آغاز عملیات‌های انتقامی بر هسته‌ها و مقامات دولت کابل است که فرمان حملات به غیرنظامیان در مناطق مختلف کشور را می‌دهند».

سخنگوی طالبان ادامه داد که این گروه در برابر «جنایات اشغالگران و دشمنان داخلی بی‌تفاوت نمی‌ماند و با تمام توان علیه آن‌ها ایستادگی خواهد کرد».

حمله به منزل «بسم‌الله محمدی» سرپرست وزارت دفاع ساعت 8 شب گذشته با انفجار یک موتر بمب‌گذاری شده آغاز شد و نیمه شب با کشته شدن همه مهاجمان پایان یافت.

برخ منابع می‌گویند که در این حمله دستکم 5 نفر کشته و بیش از 25 تن دیگر نیز زخمی شده‌اند.

این حمله در منطقه «شیرپور» واقع در حوزه دهم امنیتی شهر کابل صورت گرفت، با این حال به بسم‌الله محمدی و اعضای خانواده‌اش آسیبی نرسید.

از سوی دیگر، اشرف غنی رئیس جمهور پس از حمله به منزل سرپرست وزارت دفاع کشور، جنگ طالبان را فتنه و فساد خواند و تاکید کرد که ایستادگی در مقابل این گروه ضروری است.

  پربازدید ترین