• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

پایان کار یک اسطوره؛ بارسلونا: تمدید قرارداد مسی ممکن نیست

پایان کار یک اسطوره؛ بارسلونا: تمدید قرارداد مسی ممکن نیست

باشگاه بارسلونا اوایل پنج‌شنبه شب، چهاردهم اسد اعلام کرد که هرچند با لیونل مسی، کاپیتان و اسطوره این تیم توافق کرده بود و دو طرف به ادامه همکاری تمایل داشتند، اما به دلیل موانع اقتصادی و ساختاری، تمدید قرارداد اعجوبه آرژانتینی ممکن نیست.

در بیانیه باشگاه بارسلونا آمده است که در نتیجه، مسی 34 ساله در بارسلونا نمی‌ماند و دو طرف از این تصمیم ناراحت هستند.

این باشگاه اسپانیایی از لیونل مسی به عنوان بازیکنی که در «بزرگی باشگاه» نقش داشته است، ابراز قدردانی و برای او آرزوی موفقیت کرد.

با این حال، شماری از خبرنگاران اسپانیایی گزارش داده‌اند که اعلام خروج مسی نهایی نیست؛ زیرا بارسا می‌خواهد که از این طریق لالیگا را زیر فشار قرار دهد تا به هر شکلی که شده است، جلو خروج اعجوبه آرژانتینی از این لیگ را بگیرد.

براساس قواعد لالیگا (لیگ اسپانیا)، بارسلونا به دلیل افزایش بیش از حد دست‌مزد بازیکنانش، باید سطح مجموعی دست‌مزدها را از حدود 600 میلیون یورو به300 میلیون یورو کاهش می‌داد تا می‌توانست قرارداد مسی را تمدید کند.

قرارداد ستاره آرژانتینی در اواخر ماه جون 2021 پایان یافت و برای ماندن او در بارسلونا، کاهش چشم‌گیر دست‌مزد بازیکنان باشگاه ضروری خوانده شده بود.

این کار اما به دلیل نبود مشتری و رد پیشنهاد کاهش دست‌مزد از سوی بازیکنان این تیم، ممکن نبود؛ زیرا این باشگاه در کنار کاهش دست‌مزدها، باید شماری از بازیکنان سرشناسش را نیز می‌فروخت.

بارسلونا در حال حاضر بیش‌ترین دستمزد را در میان باشگاه‌های فوتبالی به بازیکنانش می‌دهد.

پیش‌تر اعلام شد که شرکت CVC یا سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکتی با لالیگا روی یک قرارداد به ارزش حدود سه میلیارد یورو توافق کرده است که در پی آن، حدود 270 میلیون آن به بارسلونا تعلق می‌گیرد.

به این ترتیب بارسایی‌ها از ماندن اسطوره‌شان مطمئن شده بودند؛ زیرا تزریق این پول به لالیگا، زمینه تمدید قرارداد مسی را فراهم می‌کرد.

در ادامه به دلیل این‌که سالانه 10 درصد عواید رقابت‌های لالیگا به جیب CVC می‌رفت، بارسلونا، ریال مادرید و اتلتیکو بیلباو از پذیرفتن آن خودداری کردند.

در این جریان آینده سوپرلیگ نیز به عنوان لیگ مورد علاقه دو غول اسپانیایی مطرح بود.

به این ترتیب روند تمدید قرداد وینگر آرژانتینی بارسلونا به بن‌بست رسید.

آندرس لیونل مسی که در کودکی از اختلال هورمون رشد یا HGH رنج می‌برد، در یکم جولای 2000 میلادی از تیم نیو اولد بویز آرژانتین به بارسلونا پیوست.

از مسی در آن زمان به عنوان یکی از مستعدترین  بازیکنان فوتبال یاد می‌شد و مسوولان باشگاه بارسلونا به دلیل ترس از دست دادن او، مجبور شدند که برای تسریع روند خریداری وی، قراردادش را در دستمال کاغذی امضا کنند.

در آن زمان باشگاه بارسلونا مسوولیت مداوای این بازیکن را عهده‌دار شد؛ زیرا تیم آرژانتینی نمی‌توانست که هزینه ماهانه 900 دالری تزریق هورمون به مسی را پرداخت کند.

مسی سرانجام در نوامبر 2003 برای اولین بار در ترکیب تیم بزرگ‌سالان به میدان رفت.

در ادامه و در اکتبر 2004، این بازیکن اولین بازی رسمی‌اش برای بارسلونا را انجام داد.

اکنون که حدود 17 سال از حضور لیونل مسی در بارسلونا می‌گذرد، او 776 دیدار برای بارسلونا انجام داده است.

در این مدت، مسی 672 گول برای بارسلونا به ثمر رسانده و 305 پاس گول نیز برای هم‌تیمی‌هایش فرستاده است.

لیونل مسی در این مدت 35 جام قهرمانی را در ترکیب تیم بارسلونا کسب کرد و هم‌چنان شش بار توپ طلا را نیز به عنوان بهترین بازیکن سال فوتبال به‌دست آورد.

این در حالی است که او افزون بر برنده شدن جایزه لاورس به عنوان تنها نماینده رشته فوتبال، یک بار بهترین بازیکن سال فیفا، سه بار بهترین بازیکن یوفا و نُه بار بهترین بازیکن سال لالیگا انتخاب شد.

از مسی رکوردهای متعددی به جا مانده است که بخش زیادی از آن در کتاب گینس ثبت و هم‌چنان «دست‌نیافتنی» خوانده شده است.

لیونل مسی به تازه‌گی با آرژانتین قهرمان کوپا امریکا شد و سابقه برنده شدن مدال طلای المپیک را نیز در کارنامه دارد.

باید گفت که بحث تمدید مسی هنوز مطرح است و احتمال دارد که در صورت تغییر وضعیت اقتصادی باشگاه و شرایط ساختاری لالیگا، بارسلونا این ناممکن را ممکن سازد.

  پربازدید ترین