• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

خطیبان نماز جمعه کابل: تحریک طالبان به وعده هایش عمل کند

خطیبان نماز جمعه کابل: تحریک طالبان به وعده هایش عمل کند

خطیبان نماز جمعه کابل می گویند که تحریک طالبان باید خود را در برابر مردم مسئول و مکلف بداند و به وعده هایش عمل کرده و از گفته های رهبرش که عفو عمومی اعلام کرده پیروی نماید و متعرض جان و مال مردم نشود.

نماز پرفیض عبادی سیاسی جمعه این هفته با حضور گسترده مسلمانان نمازگزار در مساجد و مصلاهای شهر کابل در فضای اخوت و برادری برگزار شد.

خطیبان نماز جمعه با اشاره به اوضاع آشفته سیاسی و اقتصادی در کشور می گویند که شرایط کنونی سخت ترین شرایط برای مردم افغانستان است و شهروندان باید از همکاری با یگدیگر دریغ نکنند.

شیخ عبدالقدیر عالمی؛ امام جمعه غرب کابل ضمن توصیه مردم به تقوای الهی، انجام واجبات و ترک محرمات، به تشکیل یک حکومت فراگیر که از تمام مردم نمایندگی و در تامین عدالت تلاش کند تاکید کرد.

آقای عالمی افزود: حکومت اسلامی باید خود را در برابر مردم مسئول و مکلف بداند و به وعده هایش عمل کرده و از گفته های رهبرش که عفو عمومی در افغانستان اعلام کرده پیروی نماید و متعرض جان و مال مردم نشود.

امام جمعه غرب کابل همچنین اظهار داشت که مردم افغانستان هرچند شاهد درگیری های مسلحانه در این اواخر نبوده اند، اما هنوزهم به گونه کامل احساس امنیت نمی کنند و در برخی موارد شهروندان از آزار و اذیت سربازان طالب شکایت داشته اند.

محمد حسین صداقت: امام جمعه موقت شرق کابل نیز از مسئولین دست اندرکار تحریک طالبان خواست که عدالت اجتماعی را در تمام عرصه ها رعایت کنند.

صداقت افزود: اگر یک حکومت مقبول تمام اقوام و مذاهب به وجود آمد این حکومت قوی و دوامدار خواهد بود، اما اگر عدالت اجتماعی رعایت نشود و به یک طبقه توجه خاص صورت بگیرد و طرف های دیگر نادیده گرفته شود قطعاً دوام و بقا نخواهد داشت و از درون خواهد پاشید.

او در عین حال حفظ جان و مال مردم را از مسئولیت های تحریک طالبان دانسته و از آنان خواست که آنچه را به مردم وعده داده اند صادقانه به آن عمل کنند.

لازم به ذکر است که با تسلط طالبان بر تمام جغرافیای افغانستان امینت نسبی حاکم شده، اما در این اواخر صداهایی از رهگیری ها و دزدی های مسلحانه از شهر کابل و برخی از شهرهای دیگر به گوش می رسد.

  پربازدید ترین