• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

پاکستان: از تضمین های امنیتی طالبان راضی هستیم

پاکستان: از تضمین های امنیتی طالبان راضی هستیم

سخنگوی ارتش پاکستان، اخیرا، در صحبت با رسانه های آنکشور گفته است که اسلام‌آباد از تضمین‌های طالبان در مورد صلح و امنیت راضی است.

بابر افتخار، سخنگوی ارتش پاکستان اعلام کرده است که اسلام‌آباد برای حفظ منافع امنیتی خود، به‌صورت منظم با طالبان در افغانستان همکاری می‌کند.

سخنگوی ارتش پاکستان، اخیرا، در صحبت با اردو نیوز پاکستان گفته است که اسلام‌آباد از تضمین‌های طالبان در مورد صلح و امنیت راضی است.

به گفته او، طالبان تأکید کرده‌اند که به هیچ گروه یا سازمان تروریستی اجازه نمی‌دهند تا از خاک افغانستان برای هر گونه فعالیت تروریستی علیه هیچ کشوری از جمله پاکستان استفاده کند.

سخنگوی ارتش پاکستان افزوده است که هیچ دلیلی نمی‌بیند که در مقاصد و تعهدات طالبان تردید کند و به همین علت برای حفظ منافع ملی پاکستان، ارتش با طالبان در تماس دوام‌دار است.

یکی از نگرانی‌های اسلام‌آباد، فعالیت گروه طالبان پاکستانی (TTP) است که در روزهای اخیر چند رشته حملات را در پاکستان اجرا کرده است.

در این مصاحبه بابر افتخار بر حصارکشی خط دیورند تأکید کرده است. پاکستان حدود دو هزار و 600 کیلومتر مرز مشترک با افغانستان است.

افتخار گفته است که هدف از این کار، مدیریت بهتر مرز بوده است. به گفته او، حصارکشی حدود 90 درصد پیش‌رفت کرده است.

پاکستان پس از تحولات اخیر نقش برجسته‌ای در افغانستان باز می‌کند. این کشور بارها از جامعه جهانی خواسته است که «واقعیت جدید» افغانستان را به رسمیت بشناسد. از جانب دیگر، عمران خان، نخست‌وزیر این کشور، از آغاز رای‌زنی با طالبان برای شامل کردن تاجیک‌ها، هزاره‌ها و اوزبیک‌ها در حکومت طالبان سخن گفته است.

پس از حمله طالبان بر پنجشیر، گزارش های منتشر شد که ارتش پاکستان به حمایت از طالبان یک رشته حملات هوایی و پهبادی را اجرا کرده است. سخنگوی ارتش پاکستان اما می‌گوید که این شایعات توسط رسانه‌های هندی «ساخته» شده است.

  پربازدید ترین